Verdachte schietpartij Roosendaal vrijgelaten, dader nog gezocht

Publicatie: vrijdag 5 augustus 2011 - 19:11 | Auteur: Rob Jansen

ROOSENDAAL - De 16-jarige jongen uit Roosendaal die verdacht werd van betrokkenheid bij de dood van zijn 16-jarige plaatsgenoot Mesrop Jegojan, is vrijdagavond vrijgelaten. De politie is nog steeds op zoek naar de dader van de dodelijke schietpartij in de Jan Vermeerlaan in Roosendaal. Inmiddels heeft de politie dertig rechercheurs op de zaak gezet.

Volgens de politie zijn het slachtoffer en de nu vrijgelaten jongen vrienden van elkaar. Hij wordt niet gezien als schutter.

De vrijgelaten jongen werd vrijdagmorgen aangehouden in de buurt van het misdrijf. Hij was met de fiets op de vlucht. Hij werd meegenomen naar het politiebureau en is daar verhoord. Aanvankelijk was er sprake van dat hij een tijd als verdachte vast zou blijven zitten.

Stille tocht
Vrienden en bekenden van Mesrop hebben plannen voor een stille tocht met kaarsjes. Deze zou maandagavond om zeven uur moeten vertrekken vanaf winkelcentrum De Roselaar, naar de plek van de schietpartij op de Jan Vermeerlaan gaan en vervolgens naar de wijk Langdonk. De familie heeft al aangegeven hierbij aanwezig te zijn.

Condolaties via Twitter
Jegojan werd donderdagnacht op de Jan Vermeerlaan doodgeschoten. Het is nog steeds onduidelijk wat er precies die nacht is gebeurd. De impact van de schietpartij is groot in Roosendaal, omdat er twee minderjarige tieners bij betrokken zijn.

Zijn familie heeft tegenover Omroep Brabant bevestigd dat Mesrop het slachtoffer is. Via Twitter wordt de familie van de jongen, die een leerling van het Da Vinci College in Roosendaal was, gecondoleerd.

Sectie heeft uitgewezen dat hij is neergeschoten. Dat meldde de politie vrijdagavond.

Schoten gehoord
Buurtbewoners in de wijk Westrand belden donderdagnacht om tien over halfvijf de politie nadat ze lawaai en schoten op straat hoorden. Het slachtoffer lag hevig bloedend op de grond achter een geparkeerde auto. Ambulancemedewerkers hebben nog geprobeerd hem te reanimeren, maar dat is niet gelukt. Er werd nog een tweede ambulance opgeroepen, maar ook die kon niets meer doen.

Jongeren
Een buurtbewoner werd wakker van het lawaai in de straat. "Ik hoorde gegil en gekwek. Het zal wel een stel jongeren zijn, dacht ik nog", vertelt hij. "Maar toen hoorde ik een knal en later nog een. Ik heb uit het raampje in de douche gekeken en zag toen een groepje jongeren wegrennen. Ik heb vier mensen gezien." Volgens een getuige zouden drie jongeren een tijdje na de schietpartij zijn teruggekomen. Ze zouden lege hulzen hebben opgeraapt en het slachtoffer ook verplaatst hebben.

Onderzoek
De politie heeft aanvankelijk 25 mensen op de zaak gezet. Er werd een speciale wagen neergezet van waaruit zij werkten. De politie heeft de hele dag uitgebreid sporen- en buurtonderzoek gedaan. De omgeving was afgezet met linten en hekken, maar rond vijf uur was de straat weer vrij voor verkeer. Er werd ook een helikopter ingezet.

Drugs
Buurtbewoners melden dat het sinds de sluiting van de coffeeshops in Roosendaal onrustig is geworden in hun wijk. Zij vermoeden dat de schietpartij iets te maken heeft met drugshandel. Sinds 2009 zijn in Roosendaal en Bergen op Zoom alle coffeeshops dicht. Er is in de gemeenten geen wiet meer te krijgen op een legale manier.

Bewoners van de wijk Langdonk vinden dat de gemeente Roosendaal meer zicht moet hebben op jeugd in probleemwijken die uitwaaieren naar andere wijken.

'Geschrokken'
Loco-burgemeester Kees Jongmans heeft geschokt gereageerd op het nieuws. "Ik ben zeer geschrokken en deel de schok en de zorg met de buurt en de Roosendaalse samenleving."

Printen
Corrigeren


Reacties (52)


allochtoon of autochtoon het maakt wel degelijk uit, 1 de kleur, 2 het gedrag, 3 luiheid, 4 verantwoordelijkheidsgevoel, 5 mededogen, etc ect. Hier in nederland zijn we veel te soft.
Jammer genoeg mag ik hier niet de regels maken, maar zo denken wel meer mensen.
Afgelopen week rijd een bmw zeer hard door de straat waar 30 geld reed deze zeker 80 ik wilde hierop reageren maar heb het niet gedaan omdat ik naar alle waarschijnlijkheid er zwaar voor moet boeten omdat ze me kapot slaan of nog wel erger.
En dat gevoel heb ik nog nooit gehad, want van een vechtpartij ben ik niet vies maar van wapens is moeilijk te winnen.
07-08-2011 om 16:37 uur | natuurlijk

Jammer voor dat manneke van 16 , maar helaas shit happens.
Dader zal toch wel gepakt gaan worden dat weet hij of zei zelf ook wel.
wat ze hier in nederland moeten doen is: rechten van criminelen resetten naar 0.
Km of 5 de noordzee in maak je een stuk land , daar bouw je een bajes waar je u tegen zegt , met dienverstande dat het wel een bajes moet zijn en blijven , beton , grijs en nog eens grijs.
Niks tv , biljart , of wat er ook te verzinnen valt voor recreatie , ontspanning , sport vergeten die shit.
Noeste arbeid laten verrichten , 7 dagen van 15 uren..
wat voor werk zal er best eentje aan me vragen!
Vuinis sorteren , je weet wel , plastic bij plastic , ijzer bij ijzer , vul de rest zelf maar in.
Dus 1 grote gevangenis bouwen in de noordzee , alle gevangenissen op het vasteland kunnen afgebroken worden.
en echte straffen geven , immers er moet vuilnis gesorteerd worden en daar heb je poppetjes voor nodig , let wel er is een hoop vuil te sorteren hoor , lekker met het handje en de riek.
Een veroordeelde heeft geen rechten , ja een paar , brood / water / werken.
06-08-2011 om 12:03 uur | god

Feit: 1 dode
feit: groep jongeren op niet doorgaanse tijd buiten met wapens
Feit, de omgekomen jongen is niet van nederlandse afkomst en was ook op dat tijdstip daar aanwezig.
Feit; sporen zijn geprobeerd te wissen ipv hulp te bieden.
Wat wil je nog meer weten dan om tot de conclusie te komen dat er een hoop gajes bijelkaar was daar op straat?
06-08-2011 om 11:17 uur | maaike

Praten zonder feitenkennis, onfatsoenlijk taalgebruik, roddel en opnaaierij is altijd het eerste wat er bij mensen opkomt. Dat is nooit een garantie voor een goede toekomst en eensluidendheid in het oplossen van problemen.
06-08-2011 om 10:49 uur | sbok1250

Sbokt,
niemand verwacht van jou een andere reactie, dat scheelt weer.
maar voor een deel heb je gelijk, zoals het nu is gesteld in Nederland gaat er niets gebeuren.
Daar zijn we te slap voor, maar hebben we ook teveel linkse goed praters voor.
Die alles wat slecht is toch weer goed praten.
Maar als de rest van Nederland, die het allang beu is, maar steeds zijn mond houd, nooit een zegt wat die er van vind, dan blijft het altijd zo.
Dus ik en vele andere gaan tegenwoordig steeds vaker zeggen, opzouten met die criminele rotzooi, aanpakken die hap.
En dan heeft Nederland misschien weer een toekomst en hoef ik niet te beamen dat je gelijk hebt dat de nederlandse slappen hap niets meer doet.
06-08-2011 om 10:34 uur | maaike

al die wapens moet verboden worden ook op intenet en buitenland
06-08-2011 om 10:33 uur | jolandake1

Weer wat onkruid opgeruimd. Nog veel te gaan.
06-08-2011 om 10:32 uur | pingelmans

06-08-2011 om 09:48 uur | maaike
" Er is maar 1 reisje wat ze mogen maken, naar land van herkomst samen met de ouders, ook al zijn ze 3e generatie of naar een heel zwaar opvoedkamp op kosten van de falende ouders. "
Dit zijn van die uitspraken die in deze tijd gewoon niet realistisch zijn en ook nooit zullen gebeuren. Wat heb je aan zo'n soort uitspraken? Het is slechts een uitdaging aan anderen dit ook te moeten gaan vinden. Voorts zeg je iets waarvan je niet eens weet of dat 'tuig van de richel' zoals je hen nogal lomp noemt ook werkelijk van allochtone afkomst is/zijn. Onderzoek is gaande dus gissen en voeden is toch wel erg voorbarig. Triest is dit incident wel en opnieuw weer een familie in de ellende. Sterkte aan hen.
06-08-2011 om 10:23 uur | sbok1250

@beau6
Lopen die krantenjongens dan ook met wapens rond?
Denk van niet.
Gewoon tuig van de richel waar het hier over gaat.
Dat is onze toekomst...en we doen er niets aan dan op karateles zetten en snoepreisjes geven.
Er is maar 1 reisje wat ze mogen maken, naar land van herkomst samen met de ouders, ook al zijn ze 3e generatie of naar een heel zwaar opvoedkamp op kosten van de falende ouders.
06-08-2011 om 09:48 uur | maaike

Waarom zou een jongere die op een heel vroeg tijdstip op straat is een crimineeltje zijn. Ik ken een paar jongeren die 2 of 3 krantenwijken hebben. Zij staan dagelijks rond een uur of 4 op om hun werk te gaan doen. En nu tijdens de vakantie gaan ze na de krantenwijken werken bij een boer of ergens anders.
Ook ik loop vaak al rond een uur of kwart over 5 op straat. Heerlijk rustig en heerlijk met de honden lopen. Daarna ga ik werken.
Wat er is gebeurd en wat de aanleiding/reden is geweest wordt onderzocht en tot die tijd is het induidelijk.
Helaas is er een eind gekomen aan het leven van een zeer jong iemand, en of deze nu allochtoon of autochtoon is maakt niets uit. Het is al erg genoeg dat zoiets gebeurd is.
06-08-2011 om 08:59 uur | beau6

Vele pedagogen zijn hier aan het woord en voor het opvoeden is er geen opleiding. Het "nest" is alles bepalend en het maakt niet uit of je allochtoon of autochtoon bent. On topic: de feitelijke oorzaak en toedracht van deze schietpartij is in onderzoek dus het is moeilijk te oordelen en conclusies te trekken. Wat we allemaal lezen zijn slechts gissingen.
06-08-2011 om 08:19 uur | sbok1250

Weet je, als kinderen van 16jr. uitgaan met een vriendengroepje, kan het in een weekend best laat worden. Bijv.0.02u of misschien een uurtje later. Als ouders zijnde heb je best snel in de gaten of het een "leuk" groepje is met leuke bedoelingen. Gezellig met elkaar stappen en samen naar huis. Nu is natuurlijk ook de truuk, dat je het als ouders zijnde zorgt dat het gezellig is thuis. Dat je nog wakker bent(ook al val je om van de slaap) en informeert hoe of het was geweest en samen eventjes wat eet of drinkt (ook al heb je toooootaaaal geen trek). Mijn kinderen vonden dat wel fijn en zeggen nu...dat was wel tof van je mam..En wij vonden het wel fijn te horen dat ze veel lol met elkaar hadden gehad. Het voorkomt natuurlijk niet alles...maar ze bleven na een avondje uit niet op straat hangen, met alle gevolgen van dien.Zoals nu weer..een knul van 16jr. overleden door geweld. Zijn leven moest nog beginnen.
[Bericht gewijzigd door 'narsis' op 06-08-2011 om 00:49]
06-08-2011 om 00:48 uur | narsis

nee bas,je bent zeker niet ouderwets.ook ik vind dat jeugd op deze leeftijd niks te zoeken heeft buitenshuis op dit soort tijden.
heb zelf een thuiswonende zoon van bijna 20,maar wil dat hij ondanks zijn leeftijd(en het feit dat ik er niet alles meer over te zeggen heb)toch enigzins op tijd thuis is,of het moet zijn dat ze gezellig bij iemand thuis zitten.(wil niet zeggen dat hij het daar altijd mee eens is hoor,maar zolang hij onder ons dak woont gelden ook onze regels)
maar blijkbaar moet tegenwoordig alles maar mogen...
06-08-2011 om 00:03 uur | nonickname

verdachten van elkaar redactie?
05-08-2011 om 22:25 uur | dieja

hmmm vreemde reacties over buitenlanders hier het slachtoffer is van armeense afkomst heb ik gelezen...maar heb nog nergens de afkomst van de verdachte gelezen.
moet wel eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig slecht tegen deze berichtgeving kan nu mijn zoon na de vakantie naar de middelbare school moet. goed voorgelicht over drugs, sex criminaliteit enz. maar als een ander met een blaffer gaat zwaaien daar kun je je kind niet op voorbereiden.
05-08-2011 om 22:21 uur | dieja

Waar zijn de normen en waarden gebleven? Maar dat geldt ook voor de opvoeding. Die jongens (nou ja, jongens?) hadden toch thuis moeten zijn op dat tijdstip? Of ben ik ouderwets? Hoe komt de verdachte aan een wapen? Je zou zo'n zoon hebben die 's nachts met wapen iemand neerschiet, je moest je kapotschamen over de opvoeding. Gesuggereerd wordt dat het met drugs te maken heeft, maar dat zijn voorbarige conclusies die nog nergens op gebaseerd zijn. Ik hoop dat de ouders van de dader ook gestraft worden voor het falen in de opvoeding. Bas Bakker Dordrecht.
05-08-2011 om 22:03 uur | bas3

05-08-2011 om 19:03 uur | unweit
En wat dacht je van hondsbrutaal?
05-08-2011 om 21:15 uur | bergenaartje

Triest, maar ja, zolang ze elkaar afknallen ruimt het wel op. @ kingkong, schrijven is jouw sterkste kant ook niet zo te lezen. Heel jouw verhaal zonder ook maar één hoofdletter aan het begin van een nieuwe zin. Afzeiken lukt je aardig maar het slaat nergens op. Je haalt er onderwerpen bij die geheel niets met het artikel te maken hebben. Ga lekker terug naar school knul.
05-08-2011 om 20:54 uur | brother

Wat doen ze op deze leeftijd op deze tijd in hemelsnaam op straat?
Ouders hebben dus ook totaal geen enkele verantwoording.
Ook dit soort ouders die een minder jarig kind op zulke belachelijke tijden op straat rond laten hangen moeten zwaar hard worden aangepakt want meestal zijn het al probleem kinderen.
Te gek voor woorden.
05-08-2011 om 20:00 uur | wildewilly

mesrop jegojan. een echte roosendaalse naam. in welk land gaan we zoeken. het zijn toch steeds de buitenlanders die de hoofdrol spelen in de criminaliteit. aan de politie heb je niks,
de helft kan niet lezen en schrijven, ik ontmoette laatst een rechercheur nuiten heette hij, geloof
het of niet die kon niet lezen en schrijven.hij droeg dan een gluiperig recordertje om alles op te nemen. deze zak is nu opsporingsambtenaar bij verzekeringsmaatschappij vidi. uiteindelijk is hij bij de politie weggeschopt. en wat te denken van die pedoagent uit rotterdam. het jonge meisje zei de buurman staat aan de deur. als je zulke idioten als politieagenten hebt, ja wat moet je dan.de grootste klootzakken zitten op het binnenhof, te bespreken hoe zij zichzelf weer
met hun vriendjes kunnen verrijken. wij als volk laten het gebeuren, wij zijn zelf verantwoordelijk
voor de idioten en nikskunners die daar zitten. te beginnen moeten wij europa uit. dat europarlement is een poel des verderfs. we hebben een robespierre nodig. zij die het niet weten omdat ze te jong zijn , zie onder google.
05-08-2011 om 19:39 uur | kingkong

Minderjarig, 10 over half 5 op straat en niet om te werken. Wat doen die jongelui in hemelsnaam als de kroegen al dicht zijn? Ik begrijp het niet. Dan loopt het merendeel nog met wapens rond.
Wij krijgen ze hier ook regelmatig over straat, meestal schreeuwend, gillend, op alles en nog wat slaan en de buurt wakker houden. Laatst liep er eentje met een zaklamp rond?!?!?
05-08-2011 om 19:34 uur | rowan

[Bericht is verwijderd door 'ducie']
05-08-2011 om 19:22 uur | ducie

Zorgwekkend vind ik vooral dat er na het neerschieten van het slachtoffer lieden zijn teruggekomen om de hulzen op te halen en nog eens met het lichaam van het slachtoffer te gaan slepen. Zoiets duidt echt op behoorlijke criminalisering van deze dadergroep!
05-08-2011 om 19:03 uur | unweit

Tjongejonge Brabander
? thuis met schrik onder de tafel gaan zitten? Niemand hier heeft dat gezegd behalve jij. Kan niet anders dan uit jouw brein komen dus. Veel plezier onder de tafel dan dit weekend. Bovendien heb ik helemaal geen oplossing geopperd. Ik zie namelijk geen snelle simpele oplossingen, helaas... daar mis ik jouw intelligentie voor...
05-08-2011 om 18:58 uur | hendriekje

oma56@ Die tijd komt jammer genoeg nooit meer terug.
05-08-2011 om 18:51 uur | brabander46

ik verlang terug naar de jaren 60...als er ruzie was dan werd het met de vuisten uitgevochten..
mijn ouders waren streng,maar dat waren alle ouders die ik kende..niet luisteren?dan kreeg je met de matteklopper,en neee geen kinderbescherming of jeugdzorg kwam er aan te pas..maar wij dachten de tweede keer wel na als we weer iets wilden uitspoken..
nu mag je de kinderen niet meer straffen..en oke slaan helpt niet altijd...maar mij heeft het niks kwaad gedaan..ik heb alleen meer respect voor de medemens erdoor gekregen...
en nu lopen die snotkwallen met een pistool in hun zak over straat ..ik vraag me af waar het heen gaat met de jeugd van tegenwoordig...
05-08-2011 om 18:48 uur | oma56

@hendriekje Om te beginnen een nederlands paspoort intrekken van diegene met een dubbel paspoort en enkele reis moederland.En voor diegene die niet uit te zetten is langdurend de bak in.Want dit uitschot denkt dat het de baas is op straat.Verder is alles is beter dan die zgn oplossingen van jou van schrik thuis onder de tafel gaan zitten.
[Bericht gewijzigd door 'brabander46' op 05-08-2011 om 18:47]
05-08-2011 om 18:47 uur | brabander46

Wat willen we,wat moet de politie hier aan doen? Niets kan,niets mag en als er wel een keer opgetreden wordt brullen we moord en brand.Vanaf de wieg tot ja tot waar,zitten we klem tussen regels,wetten en vooroordelen.Geef als ouder maar eens een kleuter die het bloed onder je nagels uithaald in bv een supermarkt een draai om d`r oren,zit je een kwartier later op het politieburaeu,twee weken uit te leggen dat je ze niet echt mishandeld.Straf als onderwijzer maar eens,staat de hele familie zo aan de poort.en zo kun je heel de levensloop door gaan.En de jeugd,die zwabberen daar ongestoort tussendoor,hebben nergens nog ontzag voor,luisteren niet naar god of gebod,en niemand maakt ze wat.Aanpakken is fout of discriminatie,linksom of rechtsom we zitten in de shit,en het zal alleen maar erger worden
05-08-2011 om 18:27 uur | bergenaartje

Het is heel erg dramatisch voor de ouders, hierbij sterkte.. Ik denk dat het zoiezo niks te maken heeft met het sluiten van coffeeshops of dergelijke.. Moeten we dan als er elke keer een moord wordt gepleegd het maar gooien op het sluiten van coffeeshops? Nee onzin.. Waarschijnlijk is er wat gebeurd onderling, maar dan begrijp ik niet hoe een 16 jarige aan een wapen kan komen.. Echt allemaal beetje verwarrend.. Naja.. Niks meer aan te doen.. Hoop dat die jongens worden opgepakt..
05-08-2011 om 18:12 uur | westrander

Joseh; ik ben het helemaal met je eens.
@brabander46: Ook al ben ik het ermee eens dat de oververtegenwoordiging van allochtonen in criminaliteit best genoemd mag worden, ik begrijp nog steeds niet wat je daar aan hebt als het op bestraffen aankomt. Welk goed doordacht plan zie je nou eigenlijk voor je? Overtreders/criminelen met nederlandse paspoorten die voldoen aan het signalement van allochtoon hun nederlandse paspoort afpakken? Of bedoel je alleen diegene met meerdere paspoorten? En het land wat dan het laatst is zit met de gebakken peren? Krijg je een mooi wedstrijdje...
Of a ik snap de zogenaamde 'oplossingen' niet of b ze slaan gewoon nergens op...
Of een combinatie van a en b kan ook natuurlijk : )
05-08-2011 om 18:07 uur | hendriekje

joseh-Deze mensen voelen zich geen nederlander daarom zijn het voor mij geen nederlanders.Verder mag de enorme oververtegenwoordiging in criminaliteit door allochtonen gerust vermeld worden.Mischien kan er dan eens gericht wat tegen gedaan worden( Bv enkele reis naar waar ze vandaan komen indien mogelijk.)want het loopt de spuigaten uit.@Rowan ze moeten om te beginnen eerst dit spul ontwapenen want ze lopen gewoon rond met een geladen pipa op zak.En de politie weet ervan maar durft niks te doen.Ja dan vraag je om problemen.
[Bericht gewijzigd door 'brabander46' op 05-08-2011 om 17:24]
05-08-2011 om 17:21 uur | brabander46

Wel of geen coffeeshops maakt m.i. geen bal uit. Criminelen doen toch wat ze willen, evenals drugsverslaafden. We moeten terug naar de oorsprong waar alles fout ging maar dat weten de meesten niet meer. Met het goedkeuren van softdrugs, het binnenlaten van vooral Antillianen en Surinamers is er ontzettend veel verandert hier. Ik wijs niet met een schuldig vingertje naar deze mensen, ze hebben groot gelijk dat ze blowen etc. als dat hier oogluikend wordt toegestaan. Wel een grote vinger naar de regering want die heeft sinds 30 jaar zitten slapen en die beginnen nu te zeuren dat de criminaliteit toch wel ernstige vormen aan gaat nemen. Wie vind dat nog gek? De burgemeesters, politie e.d. hebben totaal niks te zeggen en moeten luisteren naar wat Den Haag zegt. Ik zou zeggen veel sterkte voor deze mensen, ze zullen het hard nodig hebben in de toekomst.
05-08-2011 om 17:09 uur | rowan

Sorry, maar het recht in eigen handen nemen lost niets op. Hoe vaak mijn handen ook jeuken. Dan krijg je alleen maar een escalatie van geweld. De Gemeente moet zorgen dat het veilig is voor de bewoners, daar worden ze ook voor betaald. In plaats van geld uitgeven aan absurde rotondes zoals die bij de Freijterslaan, zouden ze het beter kunnen gebruiken voor meer surveillance. Misschien moeten Roosendalers bij de volgende verkiezingen eerst daar eens naar kijken. En wat maakt het uit of de dader een autochtoon of een allochtoon is? Wij zijn allemaal Nederlanders.
05-08-2011 om 17:04 uur | joseh

Ja als de politie niks of onvoldoende doet dan moeten de burgers maar het recht in eigen hand gaan nemen.Verder zou het me zeer verbazen als de dader een autochtoon blijkt te zijn.Ofwel leve de multiculturele samenleving die maar in één ding uitblink.
[Bericht gewijzigd door 'brabander46' op 05-08-2011 om 17:03]
05-08-2011 om 16:43 uur | brabander46

Goed gesproken Joseh. Een goed bedoeld advies: Net zoals in Helmond een knokploeg oprichten. Als je voor je veiligheid op onze overheid moet vertrouwen kun je beter direct van het dak springen.
05-08-2011 om 15:49 uur | maartje19

Het recht van de sterkste heerst,en dat zal alleen maar erger worden.Al moet ik zeggen dat sinds het sluiten van de coffeeshops het hier (in de binnenstad) heerlijk rustig is.Soms zie je nog wel eens wat geknutsel op straat,maar veel minder dan toen de shops er nog waren.Autoruiten en portiersloten houden het ook veel langer uit nu.Ik hoor ook wel de geluiden van wijken waar wel overlast is,maar die was er toen ook al.Er zijn altijd twee toevoerstromen geweest,legaal en illegaal,nu nog maar een,de illegale.
05-08-2011 om 15:48 uur | bergenaartje

Hoewel het nog niet vaststaat of dit geweld met drugshandel te maken heeft, staat een ding vast: sinds het sluiten van de coffeeshops is het er niet veiliger geworden op in de Westrand. En de politie doet er weinig of niets aan. Zelfs aangiftes van het bruut lastigvallen van bejaarden legt men gewoon naast zich neer. 'Sorry, hier kunnen we niets tegen doen.' Of het sluiten van de coffeeshops slim was, kan ik niet bepalen, maar niet ingrijpen wanneer de handel en overlast zich verplaatst, is gewoonweg dom. Als bestuurder is "het delen van de zorg met de buurt" een loze opmerking. Je moet iets doen!
[Bericht gewijzigd door 'joseh' op 05-08-2011 om 15:46]
05-08-2011 om 15:37 uur | joseh

@maartje19, en jij bent de eerste die zeurt als de politie jou preventief fouilleert op wapens. Of dacht je soms dat alle agenten röntgenogen hadden.
05-08-2011 om 15:34 uur | keeskruik

[Bericht is verwijderd door 'joseh']
05-08-2011 om 15:27 uur | joseh

Ben benieuwd naar de reactie van de ouders van dat tuig dat s,nachts rond struint en niet op bed ligt, op die leeftijd behoor je in bed te liggen
En inderdaad er zijn mensen die op die tijd wel op straat moeten zijn
en dat is geen ongedierte
Maar er zijn er op straat die daar eigenlijk niets te zoeken hebben
05-08-2011 om 13:51 uur | klets

Doet me een beetje denken aan de drooglegging in Amerika, de verkoop van alcohol werd verboden maar de handel bloeide als nooit tevoren. Naïeve burgemeester overigens. Dachten zeker dat na t sluiten van alle coffeeshops de ellende voorbij zou zijn? Nee beste burgemeester, de echte ellende begint nu pas en daar is maar 1 persoon verantwoordelijk voor. Oh en @Jozefien, toen ik 16 was, was ik ook elke ochtend al om 4 uur buiten... Ik deed 3 krantenwijken. Fijn dat je me als ongedierte ziet, t wordt tijd dat jij eens in de 21e eeuw gaat leven met je antieke visie op de wereld.
05-08-2011 om 13:46 uur | ronald78

Wapens zijn toch verboden? Of controleert de politie dat ook al niet meer? Zal wel niet. De politie stelt de eigen prioriteiten en die vinden veelal plaats in de cantine.
05-08-2011 om 13:38 uur | maartje19

Nou, er zijn nog wel meer beroepen/omstandigheden te benoemen waardoor men rond deze tijd nog "op straat" is. Maar wanneer en hoe laat men ook "op straat" is, hoort niet uit te maken. Men behoort dat gewoon te kunnen doen zonder doodgeschoten/gestoken /aangerand/beroofd enz. te worden. En ook zonder voor ongedierte uitgemaakt te worden.
Beetje meer respect voor andermans leven/leefomstandigheden kan echt geen kwaad.
05-08-2011 om 13:32 uur | narsis

Jozefien,
Ik ben het met je eens. 's Nachts hoort een mens op bed te liggen. Helaas zijn er ook beroepen waarbij nachtdienst vereist is.
Ook ik draai(de) heel veel nachtdiensten in de zorg en ben na ruim 40 jaar tot de ontdekking gekomen dat een mens een dagdier is en geen nachtdier (daar had ik trouwens geen 40 jaar voor nodig). Maar als ik naar mijn werk ga is het enige wapen wat ik bij mij heb een gewoon zakmes en nog wel onder in mijn tas, bij de fietsreparatiespullen.
05-08-2011 om 13:16 uur | phestos2

Sbok1250: Wat voor reactie verwacht je dan van de burgemeester? Niet cliché zou zijn als hij gezegd had dat hij niet geschrokken was of de zorgen niet deelde en dat alle coffeshops weer open zouden gaan. Ook al onze reacties zijn natuurlijk cliché :-(
05-08-2011 om 13:05 uur | joma

Tja wat moet je met zo'n ongenuanceerde reactie als die van josefien. Op zich begrijp ik wel wat ze zeggen wil maar haar woordkeuzes zijn niet handig geweest. Wat mij enorm verontrust is het feit dat dit soort fratsen geen incidenten meer zijn. Het is vandaag de dag kennelijk normaal dat we moeten lezen dat er ergens iemand is neegeschoten. Burgemeesters en loco-burgeneesters hebben vervolgens een cliché reactie klaar. Natuurlijk is het erg maar de huidige maatschappij en sociale omgang is enorm verhard en lijkt niet te stoppen. Helaas !
05-08-2011 om 12:08 uur | sbok1250

Meneer de burgemeester is geschokt.Nou ik niet meer want moorden is aan de orde van de dag in onze mooie provincie.
05-08-2011 om 11:49 uur | brabander46

@jozefien..beetje een absurde reactie van je...nacht is voor ongedierte? Je rept nergens over een wapen en je zegt dat elk normaal mens in bed ligt? Dan zijn verpleegsters, agenten, ambulancemedewerkers, brandweermensen, fabrioeksmedewerkers, noem maar op, geen normale mensen?
05-08-2011 om 11:43 uur | strieper

@jozefien: in jouw reactie stond niets over ee wapen alleen maar algemeen: "ieder normaal mens ligt dan nog op zijn bed, de nacht is voor het ongedierte"
05-08-2011 om 11:13 uur | joma

Voor @joma
De mensen die jij bedoelt zijn snachts niet met een wapen op straat
05-08-2011 om 11:01 uur | jozefien

@jozefien: fijn om als ongedierte geduid te worden als je in de 's nachts in de zorg werkt, of als je als huisarts naar een speodgeval moet of als je 's nachts naar de nachtapotheek moet of als je midden in de nacht thuis komt van vakantie...
05-08-2011 om 10:54 uur | joma

Wie is er s'ochtends om half vijf op straat ( of vroeger )
Ieder normaal mens ligt dan nog op zijn bed
Bij mij thuis zeiden ze altijd , de nacht is voor het ongedierte
05-08-2011 om 10:42 uur | jozefien

  • Reageren op dit artikel

  • Dit bericht is gearchiveerd, waardoor het niet meer mogelijk is om te reageren.