Foto: ANP Foto: ANP

Conducteur smeekt treinreizigers te klagen bij NS-directie

BREDA - Een conducteur heeft dinsdag de treinreizigers bij station Breda gesmeekt een klaagbrief te schrijven aan de directie van de NS over de extreme drukte in de trein. De man bood eerst via de intercom drie keer zijn excuses aan voor de overvolle trein, zo meldt het AD. Daarna kwam hij met de opmerkelijke smeekbede.

'Dames en heren: ik smeek u allen, schrijf een brief aan de directie van de NS. Zo kan het niet langer!', kregen de reizigers in de trein op het traject Dordrecht-Venlo te horen. Volgens de conducteur had zijn collega nog zó om een extra treinstel gevraagd, maar die werd niet toegewezen.

De NS veroordeelt de actie van de conducteur niet: 'Deze oproep getuigt in elk geval van grote betrokkenheid', stelt een woordvoerster.

Printen
Corrigeren
Publicatie: woensdag 7 december 2011 - 11:53
Auteur: Karin Kamp

Reacties (8)


Het is een reden te meer om het openbaar vervoer in Nederland structureel te mijden!
Maar als die conducteur mijn werknemer was had ie het gat van de deur inmiddels al gevonden!
08-12-2011 om 12:40 uur | nelis

@bjdeb
Toch benieuwd in welke richting u dan reist en op welk tijdstip ! Tilburg Eindhoven heeft net als Dordrecht Tilburg in de Middagspits vaak problemen ! Raar dat de enkele keren per maand als ik een van deze trajecten reis er wel problemen zijn ! Aan het "boze Oog"geloof ik niet !
07-12-2011 om 22:11 uur | roofvogel

kan me voorstellen dat deze conducteur gefrustreerd raakt van zeurende reizigers.
maar, ik reis regelmatig een kort (ca 4 haltes), rustig traject naar utrecht. 9 van de 10 keer wordt ik niet gecontroleerd, terwijl de conducteur rustig langs je heen loopt en weer terug! ik zit dan in de tweede halte van dit traject. Koop je keurig een kaartje, wordt ik ook gefrustreerd van.
En in utrecht een keer gevraagd of het een erg groot probleem was om met mijn gekochte kaartje naar een ander station in mijn woonplaats te reizen. weet je wat de ze bij de informatie zeiden:
dat hangt ervan af wat voor bui de conducteur heeft! Nu moet het niet gekker worden.
toen ben ik juist in de andere trein gestapt.
07-12-2011 om 21:16 uur | postbox

de grote monden weten het weer allemaal beter. ik reis dagelijks in de spits per trein op dit traject. er is - afgezien van calamiteiten - vrijwel altijd plaats in de trein.
07-12-2011 om 20:44 uur | bjdeb

Wie weet hoe vaak die man aan heeft moeten horen "dat de treinen veel te vol zijn",en hoe vaak hij heeft gezegd "zeg dat niet tegen mij maar tegen de directie", terwijl hij zich met moeite door de massa wurmde. Ja dan knap je toch een keer uit je kraag? En uiteindelijk moeten de reizigers bij de directie zijn, dus goed advies.
07-12-2011 om 17:55 uur | star4u

De treinen Den Haag Venlo vv zitten inderdaad meestal overvol ! Zeker om dat door wanstaltig regeringsbeleid zowel rondom Dordrecht en Breda Tilburg Capaciteitsproblemen ook in de infrastructuur spelen ! Bij Dordrecht missen we nog 1 à 2 ongelijkvloerse kruisingen en tussen Breda en Tilburg had het spoor al lang 4 sporig behoren te zijn !
Ook materieel tekort bij N.S, speelt aardig op ! De Rampstad gaat voor Brabant en Oost Nederland ! Als ik dit meemaak (gelukkig slechts incidenteel reiziger) ga ik met medeneming van tig andere passagiers 1e klas zitten ! Geen enkele conducteur heeft mij daarvoor de afgelopen 5 jaar voor beboet en gaf mij groot gelijk ! Dus raad ik reizigers aan Massaal 1e klas te gaan zitten bij deze structureel overbezette treinen !
07-12-2011 om 15:43 uur | roofvogel

das meestal zo.de werker in het veld/werkvloer mag het lekker uitzoeken.
07-12-2011 om 13:45 uur | mozus

NS is een zeer waardeloos bedrijf, althans voor al wat hogerop zit. De klant heeft gewoon het nakijken.
07-12-2011 om 13:17 uur | moortje5684

  • Reageren op dit artikel

  • Dit bericht is gearchiveerd, waardoor het niet meer mogelijk is om te reageren.