Twee Bredanaars omgekomen op E19 vlakbij de grens met Breda

Publicatie: zondag 24 juni 2012 - 08:10 | Auteur: Yoeri Nijs

BREDA/MEER - Op de E19 tussen Breda en Antwerpen is zondagochtend een ernstig ongeluk gebeurd. Twee mannen uit Breda van 24 en 29 jaar oud zijn hierbij om het leven gekomen. Een derde man, een 24-jarige Bredanaar, raakte zwaargewond en ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Het ongeval deed zich rond vijf uur voor bij Meer, vlak over de grens. Een auto botste door onbekende oorzaak tegen een pijler van een brug.

Afgesloten
De A16 bij Breda loopt in Nederland over op de E19. De weg was zondagochtend een paar uur afgesloten. Automobilisten moesten omrijden via Roosendaal.

Ook in België werd het verkeer omgeleid. Daar ontstond echter ook een ongeval. Door een botsing kantelde een vrachtwagen in de gracht en een jeep belandde op zijn dak. Daarbij vielen twee gewonden, weet de Gazet van Antwerpen.

Printen
Corrigeren


Reacties (42)


Wij passeerden de ravage op weg naar huis en hebben zelf hulp verleend en direct 112 gebeld. Ons verhaal staat hier: www.facebook.com/vipnight.hollandbelgium/posts/462958130399428?notift=sharecomment
[Bericht gewijzigd door 'vipnight' op 25-06-2012 om 18:02]
25-06-2012 om 17:58 uur | vipnight

het is erg voor de nabestaanden maar wat ik helemaal laag vindt van sommige mensen hier is dat er meteen aan drank en drugs gedacht wordt omdat het jonge mensen zijn belachelijk. Het is net alsof alle jongeren aan de drank of drugs zitten. terwijl de 40+ers het meest gepakt worden met drank op dus mensen stop toch met die vooroordelen
25-06-2012 om 09:26 uur | dezwiem

Niet speculeren, het ongeluk is al erg genoeg en ook voor de nabestaanden. Maar een kilometer begrenzer is nog niet een zo'n slecht idee.
25-06-2012 om 08:26 uur | uicmnml21

jeetje toch wat een reacties, ik snap dat de gemoederen hoog op kunnen lopen met dit soort berichten en ik snap veel reacies ook.
maar bedenk wel dat de nabestaanden het meeste leed hebben.
of ze nu hard of niet hard gereden hebben en of dat er drang/drugs of niet in het spel zou zijn geweest, dit soort berichten blijven erg voor de nabestaanden.
en stel dat iemand van die nabestaanden dit zou lezen, hoe zouden die zich onder deze berichten voelen?
mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden en ik hoop dat ze deze klap ooit te boven komt.
24-06-2012 om 23:55 uur | shirley

@ chriesje1

De kroegen zijn tot zeker 04.00 uur open in Breda. De broodjeszaken nog later.
Dus doe je je laatste zinnen wel heel erg eer aan.

Gezien het tijdstip van het ongeval is stappen als aanleiding dus niet uit te sluiten als je daarna richting Antwerpen jezelf te pletter rijdt.
Waarbij ik dus niet beweer dat dát de oorzaak is geweest, want dat moet eventueel nog blijken uit het onderzoek.

24-06-2012 om 23:40 uur | commtree

Als jij door een rukwind van de weg geblazen word kan jij gewoonweg niet rijden.
Maar ja als een gek aan je stuur trekken ja dan gaat het fout.
Ik heb miljoenen km op mijn naam schadevrij, door weer en wind, ook ik maak rukwinden mee maar ik wordt niet weggeblazen daar ik mijn voertuig onder controle heb.
Je doet net dat er een orkaan je schepte forget it.
Die pijler kan je ook niet raken maar als jij door de vangrail schiet ja dan kan jij die wel raken.
Met je reactie weet ik nu al dat jij ongeschikt bent voor een rijbewijs want je weet bijgod niet waar je het over hebt.
24-06-2012 om 21:10 uur | dewijze

een eenzijdig ongeluk kan altijd gebeuren...
of je nu jong of oud bent...hier hoeft niet altijd de reden stappen te zijn, al wordt er hier wel alleen maar over gesproken,dat ze wel gedronken zullen hebben,en drugs hebben gebruikt enz enz...
belachelijk...oke ze zijn jong..maar wat dan nog...
Misschien is het wel de schuld van meneer de directeur van 57 jaar die net een wilde avond met zijn minares heeft gehad...gezellig een wijntje en wat nog meer...en haastig terug naar zijn vrouwtje...
och de jongeren niet gezien in de wagen...en deze wat afgesneden...
jongeren in de vangrail, en meneer de directeur...half slaperig en met de angst in zijn schoenen naar huis geraced...
ach maar dat zijn maar senario's net als die van iedereen hier...
maar kom op mensen! alles heeft een reden en er zal echt wel iemand schuld aan hebben,maar wie dat is geweest ...weten we nooit...dus waarom dat gezeik hier... en dan ook nog eens zeggen de kosten op de na bestaande verhalen...zeker zelf geen familie in elk geval geen gezond verstand...
het enigste wat hier belangrijk is...
de aanbestaande,alle vrienden,kennissen en familie heel veel sterkte te wensen!
24-06-2012 om 21:08 uur | daantje28

Ik zal je vertellen dat je de controle kwijt kunt raken zonder er ook maar iets aan te doen, ik reed tussen 2 andere autos op de linker baan,flink harde wind haaks op de auto, regenweer ,goede banden, op dezelfde E 19 tussen antwerpen en breda,1 rukwind en werd dwars op de weg geblazen en reed mijn auto totaal in de vernieling op de binnenvangrail.totaal niet mijn fout!
ook is het niet normaal dat daar niet meer geld uitgegeven word aan het wegennet, zo'n pijler moet je nooit of ten nimmer kunnen mogen raken, hoe raar je ook rijdt.
bijna overal beton wegen die geen water afvoeren.
hier word verteld dat ze zijn wezen stappen, de weg van breda naar antwerpen(zoals geschreven staat ) zou betekenen dat ze van breda afgekomen zijn van hun woonplaats dus ...de weg van antwerpen naar breda om 5 uur , dat kan ik nog wel geloven dat ze zijn wezen stappen.
zeer veel sterkte aan de nabestaande .
[Blijf bij het onderwerp, De Redactie]
[Bericht gewijzigd door 'redactie' op 25-06-2012 om 00:13]
24-06-2012 om 20:52 uur | chriesje1

[Blijf bij het onderwerp, De Redactie]
[Bericht gewijzigd door 'redactie' op 25-06-2012 om 00:11]
24-06-2012 om 19:16 uur | raymond1985

[Blijf bij het onderwerp, De Redactie]
[Bericht gewijzigd door 'redactie' op 25-06-2012 om 00:11]
24-06-2012 om 18:56 uur | papanicolaou

En in slaap vallen achter het stuur betekend gewoonweg te weinig rust, maar ja je hoeft maar 1 keer te raden waar die 3 zijn gaan stappen.
En stappen maakt niks uit maar rust telt ook mee, kijken of de mensen die het maar normaal vinden hier er ook zo over gedacht hadden als er een andere auto bij betrokken was die door dit soort figuren geraakt was waar dan ook bekenden inzaten.
24-06-2012 om 18:45 uur | dewijze

Wat de nabestaande er mee te maken hebben begrijp ik ook niet. Die hebben dit niet gedaan en al zeker niet gewild.
Die hebben verdriet genoeg.
.
Even los van dit artikel maar algemeen.
.
Dat jongeren vaker in dit soort ernstige ongelukken zitten is helaas waar. Vandaar ook het punten systeem.
Helaas blijkt dat niet afdoende te werken, dus zou er ook wat anders verzonnen moeten worden.
.
Dan zou er naar mijn idee veel hoger gestraft moeten worden op mensen met verdovende middelen: alcohol of drugs op achter het stuur, ongeacht leeftijd.
te veel alcohol, dan is het altijd een poging tot doodslag omdat je van je auto dan een wapen maakt.
Met geluk wordt je aangehouden, mag je niet meer verder rijden en heb je een kleine boete.
Iets minder geluk je rijd zelf schade.
Maar het ergste mensen die letsel of zelfs de dood vinden door het roekeloze gedrag.
Daarom zou elke idioot die met verdovende middelen op in een auto wordt aangetroffen minimaal 10 jaar de bak in moeten. Gewoon voor poging tot doodslag.
.
En voor azijnpissers, ja ben jong geweest. heerlijk veel uitgegaan.
Maar wij bestelde een taxi busje of hadden een echte bob.
24-06-2012 om 18:44 uur | maaike

Een foute manoeuvre op een recht stuk weg laat me niet lachen stak de vangrail zelf over ineens.
Ook ik ben jong geweest maar vroeger wisten we nog wat er voor ons op de weg gebeurde anticiperen noemen ze dat.
De jonge categorie kent alleen maar 1 ding gas geven zo hard als mogelijk de rest op de weg hebben we niks mee te maken.
Daardoor krijg je dit soort ongelukken.
Natuurlijk rijd iemand zichzelf en anderen niet expres dood zou helemaal mooi worden, maar als jij met drank cq drugs een auto bestuurd of er alleen al bij in stapt ben je al verkeerd bezig.
Je kan dan allemaal erg zielig lopen doen maar daar schiet je niks mee op.
24-06-2012 om 18:42 uur | dewijze

@ dewijze,
Of ie zo wijs is weet ik niet om zo maar van alles te schreeuwen.
Hij zal inderdaad hard of misschien te hard gereden hebben maar als je door een foute manoeuvre plotseling via een vangrail gelanceerd wordt ja dan ben je machteloos en heb je eigenlijk geen kans om te corrigeren, maar om dan maar meteen te roepen te hard gereden en alcohol en drugs gebruik terwijl daar nog niks van bekend is vindt ik nogal of je moet er bij zijn geweest of ervaring mee hebben.
Maar ja achter de computer een oordeel vellen is makkelijk ik wens de nabestaande heel veel sterkte en begrip voor elkaar want dat zullen ze hard nodig hebben.
24-06-2012 om 18:34 uur | amigo

[Bericht is verwijderd door 'ans99']
24-06-2012 om 18:28 uur | ans99

Zoiets is verschrikkelijk, en dan lees ik hier sommige reacties, ze moesten eens weten !
Zoveel leed weer in veel families, en ze doen dit niet expres, ook ervaren rijders krijgen ongelukken. En helaas ook veel minder ervaren mensen...maakt de pijn niet minder.
En mag die persoon die zich 'de wijze' noemt aub verwijderd worden, die is echt "niet goed wijs"!
24-06-2012 om 18:26 uur | ans99

wat een knal moet dat zijn geweest
sterkte voor de nabestaande
24-06-2012 om 18:26 uur | poekie20

[Bericht is verwijderd door 'raymond1985']
24-06-2012 om 18:25 uur | raymond1985

[Blijf bij het onderwerp, De Redactie]
[Bericht gewijzigd door 'redactie' op 25-06-2012 om 00:07]
24-06-2012 om 18:24 uur | raymond1985

Ik begrijp het verhalen op de nabestaanden niet zo zeer ? Kunnen deze mensen er eventueel iets aan doen als er al alcohol en drugs in het spel is. Dit wordt wel weer heel snel geroepen. Misschien is iemand wel in slaap gevallen! Kijk toch eens uit met wat je schrijft. Je kwetst hier mensen mee die steun en sterkte en kracht nodig hebben op dit soort momenten. Graag wat meer respect dat zou fijn zijn.
24-06-2012 om 18:20 uur | triekie

Alle kosten neerleggen bij de nabestaanden? Je bent niet goed wijs! Die zijn al genoeg gestraft door het verlies van een dierbare.
Zij kunnen er toch niets aan doen, dat hun volwassen familielid/partner ervoor kiest om drugs te gebruiken? als dat al het geval is...
Belachelijk...
24-06-2012 om 18:15 uur | ladyxochi

[Geen ongefundeerde beschuldigingen, De Redactie]
Alle kosten in dat geval dus neerleggen bij de nabestaanden.
[Bericht gewijzigd door 'redactie' op 25-06-2012 om 00:06]
24-06-2012 om 18:07 uur | dewijze

Oorzaak blijkbaar onbekend, zal wel met te hard rijden te maken hebben, hopelijk geen alcohol. Het is zondagochtend natuurlijk nog rustig op de weg en het gaspedaal is gauw gevonden met alle gevolgen van dien ... Wens de nabestaanden en verdere familie veel kracht en sterkte toe om dit verlies te dragen. Bas Bakker Dordrecht.
24-06-2012 om 18:02 uur | bas3

Uiteraard maakt de snelheid niks uit met 120 of 160 dat klopt maar het zou wel goed zijn dat jongeren niet meer denken dat ze echt kunnen rijden als ze net hun rijbewijs hebben.
Laat ze maar eens een aantal jaren rijden met een begrenzer en een plakaat op de achteruit ik ben beginnend bestuurder.
Houden ze dat 5 jaar vol wordt het rijbewijs definitief, worden ze gepakt net zoals die malloot afgelopen week bij wegmisbruikers over de 100 door een 30km zone dan meteen ongeldig verklaren en nooit meer terug geven.
Ik rijd per week minstens 1500km en als ik zie wat voor malloten er op de weg rondrijden zakt mijn broek af.
Maar ook met een joint achter het stuur etc en de politie stond erbij en keek ernaar.
Meteen rijbewijs invorderen en een emg erachter aan.
Wordt tijd dat de grenzen weer dichtgaan in Belgie weten ze wel raad met dit soort.
[Bericht gewijzigd door 'dewijze' op 24-06-2012 om 17:44]
24-06-2012 om 17:43 uur | dewijze

Ik denk dat een begrenzer zeker wel goed is.
Maar aan de andere kant, met 120 tegen een pijler of met 160 zou dat nog uitmaken?
Ik denk dat je er met 120 ook niet meer levend uitkomt.
24-06-2012 om 17:23 uur | maaike

Voor de slachtoffers en nabestaanden is dit alles natuurlijk een verschrikkelijk onbelangrijk detail, maar voor een goede begripsvorming wil ik het onderstaande toch even toevoegen.

De internationale e19 loopt van Amsterdam via Rotterdam en Breda/Hazeldonk naar Parijs.

De Nederlandse aanduiding a16 loopt van Rotterdam tot aan de grens Breda/Hazeldonk.
En vanaf de grens verandert de Nederlandse a16 in de Belgische A1 die tot Brussel gaat.

Daarbij blijft dit internationale traject dus gewoon e19 heten; zowel in Nederland als in België en Frankrijk.

Ik word trouwens gek van de neiging van deze site om tussenhoofdletter te verkleinen tot gewone letters! De e19 in kleine letters slaat echt nergens op!

[Bericht gewijzigd door 'commtree' op 24-06-2012 om 17:28]
24-06-2012 om 17:21 uur | commtree

[Geen ongefundeerde beschuldigingen, De Redactie]
[Bericht gewijzigd door 'redactie' op 25-06-2012 om 00:04]
24-06-2012 om 17:21 uur | nico46

@ Ton50
Inderdaad.
Maar de waarheid mag je niet vertellen van sommige hier.
Daarom stem ik ook voor een begrenzer net zoals bij een motor als je niet zoveel jaar je rijbewijs hebt.
gezien het aantal ongevallen met jongeren zou dit niet verkeerd zijn.
24-06-2012 om 17:13 uur | dewijze

Mijn condoleances voor de nabestaanden.
Een auto is niet gevaarlijk todat je vergeet dat hij gevaarlijk is.
24-06-2012 om 17:09 uur | tulipke1

Te hard gereden? Ik heb op de Vlaamse TV gezien dat dit ontzettend hard is gegaan, zeker als het motorblok eruit geknald is en de wieldop gegraveerd in de vangrail stond. Denk dan maar eens aan 160-180km per uur. Daar hoef je nog niet eens over na te denken. Het is weer triest voor de nabestaanden die achterblijven. Al die moeders die hun kinderen elke keer weer waarschuwen, jongen...rijd niet zo hard. Ja mam...en ze lappen het (met drank op) gewoon aan hun laars. Daar heb je ze dan voor gebaard, naar school gebracht en volwassen zien worden. Het heeft je je halve leven gekost en dan komen ze je kinderen zo thuis brengen. En weet je, ze leren het nooit van elkaar, wat je ook tegen ze zegt. En maar zuipen, slikken en wat niet meer. wat is er in godsnaam in 25 jaar met deze maatschappij gebeurd, in opvoeding, normen en waarden, noem het maar op.
[Bericht gewijzigd door 'ton50' op 24-06-2012 om 16:42]
24-06-2012 om 16:41 uur | ton50

@dewijze ik vind dat je volkomen gelijk hebt, dat je zegt dat ze er ook iemand anders mee hadden kunnen schaden.. Dit had niet mogen gebeuren. Ik ben net 21 jaar geworden, heb 2 jaar mijn rijbewijs, en ook ik schrik af en toe nog wel eens van een actie van mezelf. Maar ik probeer nooit andere mensen in gevaar te brengen, zo zou ik nooit alcohol drinken, en of mede passagiers in gevaar brengen. We weten natuurlijk niet wat er precies gebeurt is, maar het is wat je zegt, het is een recht toe, recht aan weg..
24-06-2012 om 14:57 uur | shaaroooon

@ domblondje
Ik ken de plek ook rijd er regelmatig.
Je moet goed lomp en hard rijden als je het als springschans ziet.
Uiteraard rijd iedereen te hard maar sommige jongeren menen dat ze kunnen rijden terwijl ze net een rijbewijs hebben.
Eerst ervaring opdoen en dan stoer lopen doen.
Nu zijn ze zelf slachtoffer voor hetzelfde geld was er een andere auto door hun toedoen in betrokken geraakt.
24-06-2012 om 14:47 uur | dewijze

Ik ben een medewerker van de Shell op hazeldonk even verder op. Reed er vanmorgen ook langs, 20 min na het ongeval. Het gaat waarscheinlijk om een fiat punto. Opzich geen asociaal snelle auto. Maar laten we niet gaan oordelen, ja oke hij zal misschien te hard heb gereden of etc. Maar wie rijd er nooit eens te snel op de snelweg ?!. Mijn gedachte gaan uit na de nabestaande van de 2 jongens !. En ook erg jammer van het ongeval wat daarna weer plaats vond, door de omleiding op de Meerseweg !
24-06-2012 om 14:42 uur | shaaroooon

@dewijze Ter hoogte van de Maxburgdreef is er langs de e19 in de berm een halfbakken pro forma geleiderail die nog geen 10 meter voor de 4 pijlers vanaf maaiveld opdoemt en je als het ware als een springschans je de dodelijke pijlers opstuwt.
24-06-2012 om 14:41 uur | domblondje

@ plofkop
Aan model auto kan je zat afleiden ja.
Niet te hard gereden nee een auto vliegt van zelf tegen een pijler aan he.
[Geen ongefundeerde beschuldigingen, De Redactie]
[Bericht gewijzigd door 'redactie' op 25-06-2012 om 00:02]
24-06-2012 om 14:31 uur | dewijze

@dewijze lekker he oordelen vanachter de computer. Alle vooroordelen weer lekker neergeplemd
Knap dat jij kan oordelen dat er te hard gereden is.. dit soort vouwen heb je ook bij 120 tegen een muur. En over snelle auto gesproken, knap dat jij dat aan dit wrak kan zien.
24-06-2012 om 14:23 uur | plofkop

Dit is duidelijk weer een gevalletje van stoer doen met een snelle auto maar waarschijnlijk net een rijbewijs hebben.
Dit is niet bepaald zacht gegaan dus dit is zeker 160+ qua snelheid geweest.
Het wordt eens tijd dat jongeren bij een puntenrijbewijs ook een verbod krijgen om een auto te kopen die te snel is voor onervaren rijders.
Heb je diverse punten na zoveel jaar op het puntenrijbewijs wordt er een test afgenomen op eigen kosten slaag je mag je een snellere auto rijden slaag je niet heb je pech.
Dat is met motors ook onder de 24 jaar dus waarom niet met auto's
24-06-2012 om 14:00 uur | dewijze

Nee, niet de vrachtwagenchauffer raakte ernstig gewond, maar de bestuurder van de terreinwagen is met levensgevaarlijke verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. Dat staat er in het bericht van de Gazet van Antwerpen. De vrachtwagenchauffer raakte slechts licht gewond
24-06-2012 om 11:59 uur | john

Heel veel sterkte toe gewenst aan de nabestaande , vrienden en verder bekende.
Wat erg zeg wat er de afgelopen dagen is gebeurt in alleen Noord Brabant al
Dodelijke ongelukken , moord en doodslag waar moet dat heen zo?
Laat beginnen om die vechtersbazen (daar begint het vaak mee) keihard aan te pakken.
En die moordenaars ook.
Niet 15 jaar eisen en daarna een uitspraak van 2 of 3 jaar.
Ik snap niet dat er nooit is kamervragen zijn over dergelijke processen.
Of laat deze mensen dat allemaal koud. ?
24-06-2012 om 11:34 uur | ykgcuh6h7

Verschrikkelijk zo'n erstig ongeval. Veel sterkte toegewenst voor alle nabestaanden.
24-06-2012 om 09:44 uur | tigujan

Inderdaad. Is aangepast.
24-06-2012 om 08:44 uur | redactie

Dit hoort niet bij midden maar bij west te staan.
24-06-2012 om 08:41 uur | commtree

  • Reageren op dit artikel

  • Dit bericht is gearchiveerd, waardoor het niet meer mogelijk is om te reageren.