Inval woonwagenkamp De Vinnen Maarheeze: vijf arrestaties, drie hennepkwekerijen

Publicatie: vrijdag 14 september 2012 - 21:31 | Auteur: Ronnie Vermonden

MAARHEEZE - De politie deed vrijdagavond drie huiszoekingen bij het woonwagenkamp aan De Vinnen in Maarheeze. Er zijn vijf arrestaties verricht, drie hennepkwekerijen ontmanteld en een vuurwapen en harddrugs aangetroffen. De actie duurde tot en met vrijdagnacht.

Er werden vier arrestaties verricht op het woonwagenkamp. Eén arrestant werd in een restaurant opgepakt. De opgepakte vier mannen en een vrouw worden verdacht van een drugsmisdrijf.

Massaal
Daarnaast zijn er twee auto's en enkele duizenden euro's contant geld in beslag genomen. Er waren veertig agenten bij de inval, zij kregen hulp van de FIOD. Er was ook een busje van energiebedrijf Enexis aanwezig. Agenten hebben aan de buitenkant van de woonwagens met zaklantaarns gezocht. Er werd een geldhond ingezet.

De actie is geïnitieerd door de Taskforce Hennep. De reden voor de inval was een vermoeden van de recherche dat twee van de arrestanten een vuurwapen zou hebben.

Eerdere invallen
Op donderdag 23 februari was er ook een inval bij het woonwagenkamp aan De Vinnen. Toen werd er één man gearresteerd. Er werden toen ook wapens, verdovende middelen en geld in beslag genomen. In 2004 was er ook al een inval op het kamp. Destijds werden er ook drie hennepkwekerijen ontmanteld.

Het woonwagenkamp aan De Vinnen in Maarheeze staat aan de rand van het buitengebied. Er staan ongeveer zeven woonwagens.

Printen
Corrigeren


Reacties (55)


@Argusoog.Er is niets mis met integratie en met de tijd meegaan.Dat willen 98% van de woonwagenbewoners ook,
daar ligt het probleem niet.Maar met de tijd meegaan en integreren heeft niets te maken met je cultuur opgeven.want dat zou bijzonder jammer zijn daar het warme behulpzame mensen zijn die altijd voor iedereen klaar staan en helpen.Niemand die dakloos is,niemand die van een blik kattevooer moet leven.Kinderen spelen veilig op straat en staan voordurend onder beschermend toezicht.Nee laat ze maar lekker blijven hoe ze zijn.Dit is iets waar de burger aan moet werken om te accepteren.Dan zou het heus wel goedkomenDe nieuwsberichten,ja,dat soort dingen moeten wel veranderen,daar ben ik het wel mee eens.Wapens coole gadgeds,denk toch wel dat 99% van de mannelijke wereldbevolking dat vindt!en dat weet je best ook en moet je niet verdraaien als iets typisch voor kampers.
Verder wordt er steeds weer gezeurd over
dat de kampers moeten veranderen en in huizen gaan wonen,en,en,en.En wat dacht je dan van de Moslims die Nederland heel stilletjes maar zeker aan het overnemen zijn.Er worden moskee's gebouwd extra scholen,winkels,wijken,
er wordt rekening gehouden met al hun feestdagen op christelijke scholen,en,en,en.
Dit accepteren jullie wel.Ik vind dat ze recht hebben te zijn wie ze zijn,maar houdt het dan ook binnen je cultuur en dwing het de maatschapij niet op.Ik vind Nederland geweldig en Nederland moet Nederland blijven
en moet geregeerd worden door Nederlanders! En niet door buitenlanders die binnensluipen in
de regering en alles naar hun hand willen zetten.
(en Nee,ik heb niet op Wilders gestemd! maar SP!)
Woonwagenbewoners vallen niemand lastig met dat soort dingen.Het zijn ook Nederlanders,die een socialer samenleving hebben en heel gelukkig en tevreden met elkaar.Nogmaals,de criminaliteit onder woonwagenbewoners zou aanzienelijk verminderen als de burgermaatschapij hen zou accepteren inplaats van discrimineren en niet alleen roepen dat ze moeten gaan werken,maar
ze ook aannemen als ze komen soliciteren want dan zouden ze ook geld verdienen om voor hun gezin te zorgen,en bovendien geen tijdt hebben om ongeoorloofd geld te verdienen.
In ieder geval moet je de schuld niet 100% bij de kamper leggen,want de burger werkt
niet echt mee het probleem om te lossen.
@pierwaaier,je mag best een hekel hebben aan "dadergoedpraters"
maar ik ben de discreminerende Nederlandse burgers echt niet aan
aan het goedpraten hoor!Bovendien ben ik deze acties ook niet aan het
goedpraten,als je fatsoenlijk kunt lezen,dan zie je dat ik alleen
duidelijk probeer te maken dat niet àlle woonwagenbewoners illigaal geld verdienen,
en dat er veel ergere dingen gebeuren dan een plantje verbouwen die
zinsbechoogelend werkt,en maar al te graag gebruikt wordt,van dakloze tot popster.
Het is illigaal o.k,mee eens,het moet stoppen,o.k,mee eens.
Maar mensen in het algemeen als tuig betitelen omdat ze op deze verkeerde
manier geld willen verdienen om beter van te leven,nee dat gaat een beetje te ver.
Mischien kijk ik er te onschuldig tegenaan,maar ik heb meer problemen met
mensen die kinderen misbruiken en mishandelen,of scholen binnenlopen of op straat lucraak in het rond gaan schieten,verkrachters en inbrekers.
In ieder geval is dit mijn laatste reactie en wens ik iedereen een fijn leven toe.
[Bericht gewijzigd door 'wiegooitdeeerstesteen' op 18-09-2012 om 09:10]
18-09-2012 om 09:07 uur | wiegooitdeeerstesteen

Om een lang verhaal kort te maken.
Ik heb een hekel aan linkse dadergoedpraters!
3x is scheepsrecht. Straffen verhogen en kaalplukken dit hennepgajes!
17-09-2012 om 21:27 uur | pierewaaier

@wiegooitdeeerstesteen
Met je opmerking dat mannen een wapen als een coole gadget zien geeft voor mij alweer aan hoe de grenzen op het kamp anders liggen dan in de gewone burgermaatschappij. Ik heb als man ook coole gadgets maar die lijken nog niet in de verste verte op een wapen! Ik schrijf hier niet vanuit wrok maar wel vanuit grote boosheid op deze gemeenschap. Ik weet dat er hele aardige mensen onder de kampers zijn net als in de burgermaatschappij en ik wil me ook niet tegen de kampers zelf afzetten maar tegen het systeem waarin ze leven. Dat systeem is niet meer van deze tijd en zorg voor grote verschillen in onze samenleving waardoor burgers en kampers altijd ver uit elkaar blijven staan. Kampers kunnen het leven op een kamp gewoon niet loslaten misschien omdat ze gewoon te bang zijn om de grote stap naar de burgermaatschappij te maken die er voor hen natuurlijk ook verre van rooskleurig uitziet. Toch is dat de enige uitvlucht voor elke kamper om nog een keer van hun stempel af te komen.
17-09-2012 om 19:57 uur | argusoog

@wiegooitdeeerstesteen
Met je opmerking dat mannen een wapen als een coole gadget zien geeft voor mij alweer aan hoe de grenzen op het kamp anders liggen dan in de gewone burgermaatschappij. Ik heb als man ook coole gadgets maar die lijken nog niet in de verste verte op een wapen! Ik schrijf hier niet vanuit wrok maar wel vanuit grote boosheid op deze gemeenschap. Ik weet dat er hele aardige mensen onder de kampers zijn net als in de burgermaatschappij en ik wil me ook niet tegen de kampers zelf afzetten maar tegen het systeem waarin ze leven. Dat systeem is niet meer van deze tijd en zorgt voor grote verschillen in onze samenleving waardoor burgers en kampers altijd ver uit elkaar blijven staan. Kampers kunnen het leven op een kamp gewoon niet loslaten misschien omdat ze gewoon te bang zijn om de grote stap naar de burgermaatschappij te maken die er voor hen natuurlijk ook verre van rooskleurig uitziet. Toch is dat de enige uitvlucht voor elke kamper om nog een keer van hun stempel af te komen.
[Bericht gewijzigd door 'argusoog' op 17-09-2012 om 08:57]
17-09-2012 om 08:56 uur | argusoog

@Argusoog.Ik zie het al,jouw argumenten zijn geboren uit wrok.Ja er zitten échte criminelen tussen woonwagenbewoners,maar ook eerlijke oprechte mensen,dàt is mijn argument hier!De burger noemt alle woonwagenbewoners slecht en dat is onaanvaardbaar.Er zit meer slechtheid aan de burgerzijde.Ik ben met een woonwagenbewoner getrouwd,als werkende burger ken ik beide zijden.Jammer genoeg woon ik in een huis maar zou liever op het kamp staan!En een moeder zal altijd haar kind beschermen woonwagenmoeder,Surinaam,Chinees Afrikaan,Marrokaan,Engels,Duits noem maar op,behalve de nederlandse burgermoeder?!denk jij?Nou ik zou mijn eigen kind ook niet verlinken,maar ook niet doen alsof er niets gebeurd is.Nee een moordenaar zal niet altijd beschermd worden en meestal ook niet verklikt,maar zal wel uitgestoten zijn,behalve bij zijn eigen familie mischien,en dat is de waarheid.Laten we wel ff bij de waarheid blijven en niet zomaar uit haatgevoel spreken.Ik ben tegen alles wat met drugs te maken heeft dus ik wil niet goedpraten wat er gebeurd.,Een wapen is voor de meeste mannen een coole gadged,maar als ze die gadged gaan gebruiken is het een ander verhaal,dan zeg ik ook'opsluiten voor 30 jaar.Maar nogmaals wil gewoon benadrukken dat het niet zoveel is als jullie willen doen overkomen!En de meeste die wietplantjes verbouwen zijn geen slechte mensen,maar mensen die op deze manier gewoon bijverdienen om beter te leven dan wat de overheid hen bied.En begin nou niet weer over dat ze moeten werken,want je weet barstens goed dat niemand ze wil angageren!En dat is waar de schoen drukt.Je kan wel zeggen dat ik niet alles mooi moet praten,maar die zwartmakerij van jullie mag ook wat minder.Het is niet bepaald een rechtvaardig mening wat men hieronder zoal leest,maar bevooroordelende,discreminerende opmerkingen van mensen die alles alleen uit de media hebben.Ga maar eens solliciteren onder mom van woonwagenbewoner.Of probeer eens een maand rond te komen met +- 400 euro in de maand om te eten met 3 kinderen!?Verjaardag cadeautje,vergeet het maar!Ja ik ken mensen die op dat niveau moeten rondkomen.Hartverscheurend!Dan snap ik wel waarom men creatief gaat tuinieren.Maar als niemand het koopt heeft het natuurlijk ook geen zin,mischien een argument om dat probleem eens aan te pakken;)Beginnend bij de "normale"burger;)
[Bericht gewijzigd door 'wiegooitdeeerstesteen' op 17-09-2012 om 03:16]
17-09-2012 om 03:15 uur | wiegooitdeeerstesteen

@wiegooitdeeerstesteen
Ik val de kampers in hun rug aan nadat ze achter mijn rug om gemene dingen hebben gedaan waar ik als eenvoudige burger niet tegenop kon. Zij staan altijd sterker omdat ze met een hechte groep zijn maar hebben ook veel te verbergen binnen die groep. Op het kamp zal een moeder wiens zoon een moord heeft gepleegd haar zoon altijd in bescherming nemen. Als je dat loyaliteit noemt? Aan loyaliteit zijn grenzen maar die kent de kamper niet, kampers zijn grenzeloos in hun loyaliteit tot aan het criminele toe. Verder nog over oude beroepen, mijn vader was vroeger turfsteker maar ook dat vak kan ik als burger niet meer uitoefenen oftewel stop eens met zielig doen en het mooipraten van iets wat schadelijk is voor onze gehele samenleving of kom met echte argumenten.
17-09-2012 om 00:18 uur | argusoog

@Argusoog.Daar ben ik het dus niet mee eens!Laat de burger maar eens wat loyalitiet en behulpzaamheid van de woonwagenmensen overnemen en andersom integreren.Als de "kampers" zover integreren dat er niets overblijft van hun tradities zijn alle mensen niet meer te vertrouwen.De meeste burgers zijn egoisten en schijnheilig.Jij zegt ze van binnenuit te kennen en valt ze in de rug aan!Schaam je! dat zouden ze dus nooit doen.Het zou je recht in je gezicht gezegt worden!De criminaliteit zal stoppen als men die mensen gewoon fatsoenlijk hun werk laat doen wat ze kunnen en geleerd hebben van hun ouders,wat nu meer met oud ijzerhandel te doen heeft,maar dat mag weer niet!Scharenslijpen,stoelenmatten,venten met huiswaar is allemaal verboden.Tís gewoon afwachten wat de nieuwe generatie brengt.Maar daar werkt de "eerzame'burger niet aan mee!Moet je zien wat hier allemaal geschreven wordt,intergreren jah!Nou als je dat de "normale"burger noemt,bedankt hoor!
[Bericht gewijzigd door 'wiegooitdeeerstesteen' op 17-09-2012 om 00:09]
17-09-2012 om 00:02 uur | wiegooitdeeerstesteen

@wiegooitdeeerststeen
Altijd zullen de kampers weer zielig doen en in de slachtofferrol kruipen. Ambtenaren en veel burgers zijn daar gevoelig voor maar mij krijg je daar niet meer mee om de tuin geleidt en ook de overheid zou al lang beter moeten weten. Het zal niet gemakkelijk zijn om de kamper te laten integreren in de normale burger maatschappij maar als je er nu niet aan begint zal het er nooit van komen. Ik ken de angst van kampers om los te komen van hun verleden op het kamp maar toch zal de stap naar de burgermaatschappij door elke kamper vroeg of laat moeten worden gezet want deze manier van samenwonen heeft naar mijn idee geen toekomst en geeft veel teveel overlast.
16-09-2012 om 23:37 uur | argusoog

@Argusoog,je hebt het over één kamp.dat houdt niet in dat álle kampen zo zijn.Ook ik ken de "kampers"en weet dat het niet overal hetzelfde is! er wordt wel belasting betaald behalve als je in een minnimum uitkering zit want dan krijg je kwijtschelding,werkende woonwagenbewoners betalen wel mee aan de belasting.En wat de criminaliteit betreft,dat is ook gebiedsgebonden.Men mag niet álle woonwagencentra's als crimineel betitelen want dat is gewoon niet zo!En de meeste jongeren gaan met de tijd mee en en werken hard aan hun diploma's,al wetende dat ze waarschijnlijk niet eens een stageplaats kunnen krijgen vanwege hun afkomst.Het is toch belachelijk en schandelijk dat zo'n kind zijn afkomst moet verloochenen om aan een stagebaan laat staan een levensonderhoudende baan te komen!.De mensen die ik ken zijn geweldig en oprecht.dus!Laat dat ook eens ten rechte komen
P.S.Het is slechts één generatie geleden dat men de reizigers heeft gedwongen om vast te gaan staan;)Rebbelie al om,Vrijheid,blijheid.Vast,overlast;)
[Bericht gewijzigd door 'wiegooitdeeerstesteen' op 16-09-2012 om 23:17]
16-09-2012 om 23:09 uur | wiegooitdeeerstesteen

@wiegooitdeeerststeen
Ik ken het kamp van binnen uit en ik ben zeker geen buitenstaander. Ik ben het met je eens dat de nederlandse overheid de kamper op een gegeven moment heeft gedwongen om te stoppen met reizen en men heeft deze bevolkingsgroep achter een muur gestopt met politiebewaking. De overheid probeerde op die manier vat te krijgen op deze rondtrekkende burgers. Men heeft niet in de gaten gehad dat men het probleem daarmee alleen maar erger maakte. Het kamp bleek een broeinest van criminaliteit te zijn. We hebben het hier echter over een actie van de overheid die ongeveer 60/70 jaar achter ons ligt, daar kun je niet steeds op terugkomen. De overheid heeft blijkbaar gehoopt dat de kampen zouden verdwijnen of in ieder geval de overlast door van een groot kamp kleinere kampjes te maken maar het probleem van deze kampjes is er nog steeds. Er wordt op deze kampjes nog steeds geen belasting betaald (uitzonderingen daargelaten) en er zijn relatief veel wapens op een kamp. De overheid zou dit maatschappelijke probleem nu eindelijk eens onder ogen moeten zien en de gewone burger niet langer meer discrimineren door elke keer weer aan de wensen/eisen van de kampbewoner te voldoen.
16-09-2012 om 22:45 uur | argusoog

Dit kamp is al herhaaldelijk met dit soort zaken in het nieuws geweest, dus een gewaarschuwd man telt voor twee!
Verder niet teveel linkse theorie en "waarom" vragen stellen, maar keihard optreden!
16-09-2012 om 19:45 uur | pierewaaier

Michael ook bij wagenbewoners wordt, na veroordeling, de huur van een staanplaats opgezegd. Heel opmerkelijk, betreft het een burger, dan houdt de kantonrechter rekening met de omstandigheden. Hetzelfde gebeurt wanneer het reizigers/zigeuners betreft.
16-09-2012 om 19:31 uur | joep2

@joep2 Ik denk dat je de strekking van mijn verhaal niet helemaal hebt begrepen, een bijstandsvrouwtje met wat kindertjes huurt ook van een woningcooperatie maar die wordt bij aantreffen van een hennepkwekerij gelijk de huur opgezegd, het is dan wel zo eerlijk als dit ook zou gebeuren bij een woonwagenbewoner die per definitie de grond pacht van de gemeente of een woningcooperatie, waar ze dan heen moeten met die villa van 2 verdiepingen is dan hun probleem misschien een stukje grond kopen met een bouwbestemming?
16-09-2012 om 17:03 uur | michaelwittmann

Je zult het mogelijk niet geloven. Over uitzetting van een woning beslist met uitzondering van ieder ander de kantonrechter. Uit ervaring weet ik dat deze heel gedegen kijkt naar verhuurder en huurder als ook de omstandigheden.
De plaats van een woonwagenbewoner wordt in de regel door de betrokken gemeentes in beheer gegeven bij een woningcorporatie. De bewoner betaalt huur aan de corporatie en de huur wodrt opgezegd. Niet door de gemeente maar door de corporatie welke het beheer voert.
16-09-2012 om 16:53 uur | joep2

[Bericht is verwijderd door 'michaelwittmann']
16-09-2012 om 16:29 uur | michaelwittmann

@joep2 welke andere normen worden er dan gehanteerd voor woonwagenbewoners ? dat ze in hun woonwagen mogen blijven wonen en dat zoals ik al eerder heb geopperd het "burgervrouwtje met een paar kindertjes"op straat wordt gezet.
Of is het de norm dat ze gewoon een werkstrafje krijgen net als alle andere "burgers"die een soort gelijk vergrijp hebben begaan met dien verstande dat de woonwagenbewoner er wat langer over mag doen omdat die een arbeidsproces niet full time kan vervullen, begrijp me niet verkeerd er zijn ook genoeg kampbewoners die net als ieder burger smorgens de veren uit gaan om bij een baas of als zzp-er te gaan werken, voor deze mensen alleen maar lof, je kan niet een bevolkingsgroep in zijn algemeen stigmatiseren. terugkomende op die hogere straf die een kampbewoner zou krijgen is door bijkomende feiten bijv. er wordt een vuurwapen gevonden waar zowiezo 1 jaar gevangenistraf op staat ja dat kan je dan niet even afdoen met een werkstrafje alhoewel dat ook met enige regelmaat gebeurd
[Bericht gewijzigd door 'michaelwittmann' op 16-09-2012 om 16:25]
16-09-2012 om 16:22 uur | michaelwittmann

Blondje wanneer jij reageert voor de kik en sensatie, van mij mag je, maar accepteer dan ook een critische noot. Er worden dagelijks bij "burgers" hokken geruimd. Daar wordt relatief weinig over gepubliceerd. "een kamp" is nu eenmaal meer sensatie daarom wel publiceert de pers dat.
Jij kunt wel schreeuwen maar weet kennelijk niet dat een burger er in de regel afkomt met een werkstraf. Voor wagenbewoners worden echt wel andere normen gehanteerd.
[Bericht gewijzigd door 'joep2' op 16-09-2012 om 15:28]
16-09-2012 om 15:26 uur | joep2

Regelmatig worden door artsen volledig arbeidsongeschikt verklaarde reizigers/zigeuners zonder enige vorm van uitkering door gemeentebesturen in de steek gelaten. Om te overleven moet je dan wel iets (meestal verboden activiteiten) gaan doen.
Voor burgers en woonwagenbewoners wordt met twee maten gemeten.
Die personen welke mij becritiseren weten zelf niet waar ze het over hebben of zijn kennelijk zelf verkeerd bezig en voelen zich bedreigd.
16-09-2012 om 15:19 uur | joep2

Bijna alles komt overal voor,maar dan heb je ook nog de waarom's.Niet iedereen die verkeerde dingen doet is een slecht mens.Ik geef nooit comentaar op dit soort berichten,maar erger me wel dat de meeste mensen alles en iedereen over één kam scheren.En wat voor laag mens ben jezelf als je mensen zoals sommigen hier doen,zonder ze te kennen met broeinesten en tuig benoemd,daar zit meer mijn ergernis!
Kijk er gebeuren dingen die het daglicht niet kunnen verdragen,en die dingen komen in alle rangen en standen voor,en is niet algemeen.Maar er zijn dingen die erger zijn die je op woonwagenkampen niet en nooit zult aantreffen,zoals kinderporno,misbruik of incest.ook zal er geen oudje in een tehuis worden gestopt maar zorgt het kind en de rest van de familie voor de ouder die jouw zo liefdevol heeft verzorgt.Percentsgewijs zit je dan op een woonwagenkamp veiliger.dacht,laten we de goede dingen ook even belichten;)Daarbij komt trouwens op de eerste plaats dat de overheid de reizigers dwong om te stoppen met reizen en hun broodwinning op te geven.Inplaats daarvan moesten ze op centra's gaan staan en kregen ze een minimaal bedrag om van te leven.Dit werdt hen dus opgedwongen en gezegt'Jullie hoeven! niet te werken,wij geven jullie geld om van te leven".En daar er van een uitkering amper te overleven valt komt dit soms voor.Veel van jullie kletsen maar wat uit hun nek uit jalousie dan wel rascisme,ik ben ook rascist,maar dan alleen tegenover kindermisbruikers,en als men het nieuws leest over dit soort misdrijven staat er nooit! op een woonwagenkamp!Maken jullie je druk om een paar plantjes en dat mensen geld hebben die ze niet eerlijk hebben verdiend.Wat bij de burgers verhoudingsgewijs ook veel meer voorkomt.Rond elk kampje staan er 4 windrichtingen waar je de wietgeur uit de huizen kunt opvangen! In elke tweede straat staat een kelder of zolder vol,dus ff kappen met die hypocriete opmerkingen,het zijn jullie die deze dingen gebruiken om recreatie en sommige woonwagenbewoner verbouwen het om te overleven.En die auto's waar jullie het alsmaar over hebben zijn van autohandelaars dus verder niks mis mee.De meeste van jullie lijken alles te weten van woonwagenbewoners?Zijn jullie er kind aan huis,kennen jullie ze persoonlijk? of is dit gewoon via media zwartmakerij! Kijk ff naar jezelf.Als je de kerk niet in het midden kan laten staan hoor je geen commentaar te leveren;)Wat er hier gebeurt is is niet goed,maar houdt het dan bij het gebeuren en haal niet iedere woonwagenbewoner erbij!
[Bericht gewijzigd door 'wiegooitdeeerstesteen' op 16-09-2012 om 15:03]
16-09-2012 om 15:00 uur | wiegooitdeeerstesteen

[Bericht is verwijderd door 'michaelwittmann']
16-09-2012 om 12:37 uur | michaelwittmann

[Bericht is verwijderd door 'michaelwittmann']
16-09-2012 om 12:08 uur | michaelwittmann

@skrek ik wil ook wel een oudijzerhandeltje beginnen en dan de eerste 50 jaar maar 3% belastingbetalen zoals in het verleden wel is gebeurd met de woonwagenbewoners, dan zouden wij ook belachelijke communiefeesten kunnen geven die 4 jaarsalarissen kosten en een of andere bezineslurpende porsche of mercedes voor de deur hebben, maar helaas wij zijn veroordeeld tot het betalen van 47% inkomstenbelasting.
[Bericht gewijzigd door 'michaelwittmann' op 16-09-2012 om 11:19]
16-09-2012 om 11:16 uur | michaelwittmann

Ben benieuwd of de betreffende personen waar de hennepkwekerijen bij zijn ontdekt ook hun woonwagen moeten verlaten, het gebeurt immers wel bij een bijstandsmoedertje met een paar kindertjes als die toevallig wat plantjes op haar zoldertje heeft staan. Of geldt in dit geval klassenjustitie en mogen deze bewoners wel blijven zitten?
16-09-2012 om 11:08 uur | michaelwittmann

@joep1234
Kampers zijn niet links of rechts maar de politici en ambtenaren die dit onrecht zouden moeten aanpakken zijn meestal te bang voor hun eigen hachje. Kampers weten dat. Daarom blijft deze ellende gewoon bestaan. Welke andere bevolkingsgroep mag zich op deze manier onttrekken aan onze maatschappij? Hoeveel belastinginkomsten worden misgelopen hierdoor? Wanneer wordt deze beerput nu eens opengetrokken?
16-09-2012 om 10:42 uur | argusoog

Het gaat hier over drie hennepkwekerijen, een vuurwapen en harddrugs, op een kampje met zeven wagens!
Dat is erg veel.
@joep1234 En inderdaad, hier zou Den haag iets aan moeten doen.
Weg met de wietplant!
16-09-2012 om 10:32 uur | pierewaaier

Dom gelul over "links",enig idee over hoeveel "rechtse"criminelen er zijn.Ga bv eens in Den Haag kijken!
16-09-2012 om 09:31 uur | joep1234

Aan de dikke pakken met geld kun je op het kamp zien dat het geld zo zwart ziet als het maar kan. Kinderen op het kamp wordt geleerd om maar zeker geen diploma te halen hoe slim ze misschien ook zijn. Op die manier zullen ze per definitie in het criminele circuit terecht komen net zoals hun ouders. En ondertussen maar roepen dat ze gediscrimineerd worden terwijl het juist andersom ligt, wij burgers worden zwaar gediscrimineerd en al die linkse rakkers in de politiek vinden het allemaal wel best. Ze zijn te bang om dit grote onrecht werkelijk uit te roeien.
15-09-2012 om 21:16 uur | argusoog

@joep2 Nee Joep, jij met je quasi juridische onderbouwde theorieen denkt dat alleen jij weet waar de klepel hangt. Doe me een lol en stop keer op keer de mensen hier persoonlijk aan te vallen en zo hinderlijk belerend te zijn.
15-09-2012 om 18:48 uur | domblondje

Maaike; wanneer de overheid alle luchthappers, 'die burgers welke zonder duidelijke inkomsten dure auto en heel veel luxe hebben, effectief controleert. Schrik je wat er dan aan het licht komt.
Heel vreemd maar buurtbewoners accepteren veelal wiethokken, soft- en harddrugshandel. Willen meestal niet zien wat er gaande is.

[Bericht gewijzigd door 'joep2' op 15-09-2012 om 16:07]
15-09-2012 om 16:06 uur | joep2

15-09-2012 om 12:11 uur | papaul
Ik woon in een gewoon woonhuis in een gewone wijk,gewone werkende mensen en geen wietkwekerijen (voor zover ik weet) Dus ik kan twee kanten op,me beledigd voelen omdat U zegt dat het in woonwijken net zo vaak voorkomt.Of het gewoon negeren (zoals U ook zou moeten doen) en gewoon verder gaan met ons eigen ding te doen.
15-09-2012 om 13:48 uur | bergenaartje

@wiegooitdeeerstesteen
Alles komt overal voor.
De vraag is wel hoe vaak komt het percentsgewijs voor?
15-09-2012 om 13:39 uur | maaike

Oh ja! Dat komt bij die grote bedrijven enzo natuurlijk niet voor bij de burgers he;)
15-09-2012 om 13:02 uur | wiegooitdeeerstesteen

Autohandel met net zo veel dubbele boekhouding, als dubbele uitlaten!
15-09-2012 om 12:48 uur | pierewaaier

Pierewwaaier,dat komt voornamelijk omdat er op bijna elk kampje en dan vooral de grotere kampen wel een of 2 autobedrijven hun legale autohandel drijven.
En Sjakie uit flodder?a.u.b.zeg Pierewaaier.Een ongepaste vergelijking.Woonwagenbewoners zijn niet zo! Flodder is bovendien gebaseerd op een achterbuurtwijk familie,huizen wel te verstaan, en niet op een woonwagenfamilie!
[Bericht gewijzigd door 'wiegooitdeeerstesteen' op 15-09-2012 om 12:53]
15-09-2012 om 12:39 uur | wiegooitdeeerstesteen

Er zijn inderdaad niet zo veel kampjes in Nederland,dus het percentage hennepkwekerijen ligt daar juist extreem hoog.
Maar Sjakie uit Flodder kon ook zo goed rekenen!
Ik kom regelmatig langs kampjes waar de nieuwste auto's (Audi,bmw, Mercedes amg) staan,die je met geen enkele normale baan kunt verdienen.Hoe doen ze dat dan?
Alleen de verzekering van die auto's kost al een vermogen.
15-09-2012 om 12:32 uur | pierewaaier

Weer oordelen over andere mensen,ik woon er zelf en bij ons zijn er nog Nooit invallen gedaan.En ze mogen gerust komen.We wonen er met 5 families en we werken allemaal gewoon.
Dus eerst nadenken,bij de gewone huizen zitten zitten meer wiet kwekers,maar daarover word niet alles gemeld.Wel als het op een woonwagenkamp is,dan moet het meteen in de krant.
Papaul
15-09-2012 om 12:11 uur | papaul

Nou laat ik jullie dan vertellen dat die "kampers"erg sociale,hardwerkende en aardige mensen zijn,waarvan sommigen hun onderhoud dan wel op onwetterlijke wijze moeten verdienen.grotendeels omdat de meeste van jullie dan al zijnde "onsociale egoistische,bevooroordelende burgers ze niet de kans willen geven om ze een baan aan te bieden! Moeten ze zich dan laten verhongeren omdat jullie weigeren hun werk te geven?Dacht het niet,en dat die andere manier van levensonderhoud hun meer geld opleverd dan jullie met niks doen op kantoortje zitten,nou dat is toch juist jullie eigen schuld.Ik lees veel jalousie en ongepaste vooroordelen hier.En als je het over procenten hebt,zijn jullie niet zo goed in rekenen zie ik.Er zijn niet zoveel kampjes hier in Nederland, in verhouding tot huizenbuurten worden er dan relatief meer hennepkwekerijen in huizen aangetroffen dan op woonwagen centra's.Een a twee bewoners per kampje tegen een a twee rijtjeshuis? Ooit geprobeert bij een huis aan te kloppen voor hulp bij autopech ofzo?Krijg je toch onmiddelijk de deur in je gezicht gesmeten.Nou dat zal je op een woonwagenkamp niet gebeuren! Iedereen wordt daar onmiddelijk geholpen al is het midden in de nacht,ja zelfs jullie burgers! En elke inval is raak?Gigantische onzin wat jullie daarvan maken!Tís dat ze alleen de raake invallen melden omdat justitie fruitloze invallen wil verdoezellen!
P.S.100% van de klanten die het wiet kopen zijn burgers!
[Bericht gewijzigd door 'wiegooitdeeerstesteen' op 15-09-2012 om 12:49]
15-09-2012 om 12:11 uur | wiegooitdeeerstesteen

Ja hoor, je haalt ze er iedere keer uit, de linkse goedpraters die bij elk bericht over hennepkwekerijen de kant van de daders kiezen.
Weg met het hennep gajes!
15-09-2012 om 12:00 uur | pierewaaier

Het kan me niets schelen wie of wat allemaal gelijk hebben, maar @joep2, daar heb ik toch m`n twijfels over. Er worden inderdaad veel kwekerijen aangetroffen in "burgerwoningen" maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat het aantal "woonwagens" dat Nederland rijk is, niet te vergelijken is met woonwijken.Ook niet dat het iedere keer raak is,als er een inval gedaan wordt.
15-09-2012 om 11:47 uur | bergenaartje

joep
het meeste bij burgers?
Zit je onder een steen?
Elke inval bij een kamp is het raak.
A;s dat nou eens sporadisch was zou ik zeggen je hebt gelijk, nu echt niet en kijk jij dus de andere kant in.
15-09-2012 om 11:37 uur | maaike

iedereen begint over kampers
maar zoals je zelf meemaakt de politie kan er ook wat van en niet alleen hun
maar ook die leger figuren die weten nog beter hun weg erin
en dan is het niet alleen de wiet maar hun kunnen alles soorten drug aankomen en geen kleine partijen
nee zakken vol
15-09-2012 om 10:32 uur | antwan

De meeste wiethokken en harddrugs worden nog steeds bij "burgers" in hun woning aangetroffen. Lady Trucker, Dom Blondje en Maaike, jullie weten het kennelijk allemaal zo goed. Waarom gaan jullie niet voor justitie werken ?
Hard roepen wanneer er iets loos is de andere kant uitkijken zal wel jullie handelsmerk zijn.
15-09-2012 om 10:27 uur | joep2

Altijd raak! Kampers houden elkaar de hand boven het hoofd. Er is geen sociale controle. Ooit geprobeerd onuitgenodigd een kamp op te rijden?
15-09-2012 om 09:45 uur | domblondje

As er zeven woningen zijn, wagens kun je het echt niet noemen,en er worden drie kwekerijen gevonden jah dan is er iets goed mis.
15-09-2012 om 09:02 uur | bergenaartje

Inderdaad ladytrucker.
.
In mijn familie en vrienden groep ook geen hennep, uitkeringen, geld waar men niet weet waar het van is.
Maar ook geen dure auto's en spullen.
Want dat gaat niet met een gewoon loon.
.
Natuurlijk zijn er hard werkende kampers, niemand die anders beweerd.
Maar elke, maar dan ook elke inval, zijn er hennepkwekerijen, wapens enz.
Dus 100% raak elke keer.
Dan ga voor de gein maar eens elk huis in Nederland pakken, hoeveel heb je dan raak, 10%?
En dat voornamelijk in bepaalde buurten bij volk waar je het van te voren al verwacht.
15-09-2012 om 08:54 uur | maaike

@savanjo,misschien de mensen met wie jij omgaat,maar mijn familie en kennissen en vrienden niet hoor.
De meeste burgers zijn gewoon hardwerkende wit betaalde mensen,die geen belasting ontduiken,of geen huur betalen,of uitkeringen ontvangen en bijklussen.
IK werk 60uur per week,en kan geen vette nieuwe mercedes rijden van mijn salaris.
Ik heb zelfs niets tegen woonwagenbewoners,ieder moet doen waar hij of zij zich lekker bij voelt,maar het is wel zo dat in 99% van de kampen bij invallen veel geld,hennepkwekerijen of wapens gevonden worden.
Dat zie je in het gemiddelde woonhuis toch echt niet hoor.
15-09-2012 om 08:30 uur | ladytruckster

ach schij toch uit heel nederland doet het en wie het niet doen die rooken het
15-09-2012 om 00:47 uur | savanjo

[Bericht is verwijderd door 'savanjo']
15-09-2012 om 00:39 uur | savanjo

@skrek
Je bedoeld een handeltje in oud ijzer als dekmantel? Schij toch uit! Opdoeken die hele handel! En hoe noemen ze dat ook alweer "woonwagen"kampen? Als ik me niet vergis houdt dat in dat je overal met je huisje achter je auto aan rondreisd nou het spijt me zeer maar tegenwoordig staan daar kasten van huizen op die je bijna een villa zou kunnen noemen (inclusief de nieuwste Porsche, Jeep en Mercedes voor de deur) en die zelfs niet met een vrachtwagen te verplaatsen zijn. En dat allemaal van dat ijzerhandeltje? Wie houdt wie nou voor de gek?!?!
15-09-2012 om 00:29 uur | essie77

Wanneer worden al die kampjes nou eens echt opgedoekt? Zo blijf je als overheid dweilen met de kraan open.
14-09-2012 om 23:46 uur | argusoog

Er staan genoeg huizen leeg...dus ik zou zeggen alle woonwagenkampen ruimen !
En laat die figuren ook gewoon in een huis wonen.
Kunnen ze ook beter in de gaten worden gehouden.
Want zeg nou eerlijk...het grootste deel is tuig !
14-09-2012 om 23:18 uur | mark20

Het is wel erg toevallig dat invallen op woonwagenkampen in 9 van de 10 gevallen leidt tot het ontmaskeren van hennepkwekerijen. Dan hebben we het nog niet over gevonden wapens, veel contant geld in huis, veel te dure auto's voor de deur etc etc.
En natuurlijk zijn er ook veel bewoners die het wel allemaal goed doen, maar zoveel mensen wonen er niet op de verschillende kampen en er is vaak veel over te doen. Dat kan toch haast geen toeval meer zijn?
14-09-2012 om 23:07 uur | nespresso

Voordat we weer allemaal negatief gaan doen over de woonwagenbewoners...de meesten gedragen zich en werken gewoon of hebben een eigen bedrijf. Sommige (voor-)ouders hebben hard moeten werken om een zaak op te bouwen zoals de oudijzer handelaars. Ik heb zelf vroeger ook in deze branche gewerkt en dat was stevig aanpoten. Ik kom nog wel eens op een klein kampje en die bewoners moeten ook hard werken voor hun centjes, zeker in deze tijd. Het zijn overigens kermisgasten...;-)
14-09-2012 om 22:51 uur | skrek

ja, rij de auto's maar weer op de trailers.
merkwaardig, de bewoners van deze broeinesten zijn altijd de onschuld zelf
[Bericht gewijzigd door 'ert' op 14-09-2012 om 21:54]
14-09-2012 om 21:53 uur | ert

Da vinnen ze mar niks, natuurlijk.
14-09-2012 om 21:00 uur | pierewaaier

  • Reageren op dit artikel

  • Dit bericht is gearchiveerd, waardoor het niet meer mogelijk is om te reageren.