'Pietertje' van den Hoogenband in de race voor populairste tv-reclame ooit

HILVERSUM - De reclamespot van Calvé Pindakaas waarin een piepjonge Pieter van den Hoogenband de hoofdrol speelt, is in de race voor de Ster Gouden Loeki Aller tijden. De ‘Pietertje’-reclame uit 2010 gaat over de -verzonnen- jonge jaren van de Eindhovense Olympisch zwemkampioen.

Er zijn nog twaalf commercials in de race voor de prijs voor de populairste tv-reclame ooit. De prijs wordt uitgereikt door de Ster die dit jaar vijftig jaar bestaat. De winnaar wordt op 25 november bekendgemaakt.  

De twaalf commercials die nog in de race zijn, zijn geselecteerd door een vakjury. Ze zijn volgens de jury 'gegrift in ons collectieve geheugen, bepalend voor een tijdperk en pareltjes die de tand des tijds glansrijk hebben doorstaan'.

In 2010 winnaar Gouden Loeki
Een publiekspanel kiest nu de uiteindelijke winnaar. De commercial met Pietertje in de hoofdrol won in 2010 de Gouden Loeki, de prijs voor de beste tv-reclame van dat jaar.



Naast 'Pietertje' zijn de elf genomineerde commercials:
-Bommetje (Melkunie, 1997)
-Der Rudi (Heineken, 2002)
-Goeiemoggel (KPN, 2007)
-Klok (Centraal Beheer Achmea, 1989)
-Lekker lang bellen (Telfort, 2012)
-Met de Fiat Panda lach je iedereen uit (Fiat, 1983)
-Olifant (Rolo, 1996)
-Petje Pitamientje (Calvé, 1985)
-Stoplicht (Fruit Joy, 1996)
-Walk-in-fridge (Heineken, 2009)
-Zwanen (KLM, 1995)

print corrigeer
Publicatie: maandag 2 november 2015 - 10:33
Auteur: Sandra Kagie