'Pietertje' van den Hoogenband verslagen door olifant: Rolo populairste tv-reclame ooit

HILVERSUM - De reclamespot van Calvé Pindakaas waarin een piepjonge Pieter van den Hoogenband de hoofdrol speelt, is niet gekozen tot de populairste tv-reclame ooit. Deze eer ging woensdagavond naar de reclame van Rolo uit 1996. Hierin plaagt een jongetje een olifant, maar het beest neemt jaren later wraak en geeft het jongetje -dan een volwassen man- een mep met zijn slurf.

De zin ‘Nanananana. Bedenk goed wat je met je laatste…’ zullen heel veel mensen kunnen afmaken. Deze reclamespot werd woensdagavond tot winnaar van de Ster Gouden Loeki Allertijden gekozen.



Er waren nog twaalf commercials in de race voor de prijs. Waaronder de ‘Pietertje’-reclame uit 2010. Deze gaat over de -verzonnen- jonge jaren van de Eindhovense Olympisch zwemkampioen.



50 jaar Ster
De prijs werd uitgereikt door de Ster die dit jaar vijftig jaar bestaat.

Behalve winnaar Rolo en 'Pietertje' waren de volgende commercials genomineerd:
  • Bommetje (Melkunie, 1997)
  • Der Rudi (Heineken, 2002)
  • Goeiemoggel (KPN, 2007)
  • Klok (Centraal Beheer Achmea, 1989)
  • Lekker lang bellen (Telfort, 2012)
  • Met de Fiat Panda lach je iedereen uit (Fiat, 1983)
  • Petje Pitamientje (Calvé, 1985)
  • Stoplicht (Fruit Joy, 1996)
  • Walk-in-fridge (Heineken, 2009)
  • Zwanen (KLM, 1995)

print corrigeer
Publicatie: woensdag 25 november 2015 - 19:27
Auteur: Sandra Kagie