Rosada heeft fors hogere omzet, maar wat betekent dat?

ROOSENDAAL - Rosada Fashion Outlet in Roosendaal heeft vorig jaar de omzet met 40 procent zien stijgen. Het aantal bezoekers nam met 15 procent toe. Dat schrijft moederbedrijf Stable in een toelichting op de jaarcijfers over 2016, overigens zonder geldbedragen te noemen.

De omzetstijging is niet verrassend omdat Rosada vorig jaar met 45 nieuwe winkel uitbreidde.

Stable
Het Roosendaalse outletcenter opende in 2006 haar deuren en werd in 2010 overgenomen door Stable. In die afgelopen zes jaar wist het bedrijf de omzet ruim te verdubbelen en de verdiensten werden bijna verdriedubbeld.

Het aantal bezoekers nam met 57 procent toe. Een derde van die klanten komt uit België.

In andere handen
Rosada krijgt overigens een nieuwe eigenaar. De outlet langs de A17 komt in handen van McArthurGlen, dat onder meer ook de enorm succesvolle outlet in Roermond in bezit heeft. Gary Bond van McArthurGlen liet begin dit jaar weten dat Rosada 'spannende mogelijkheden' biedt voor zijn groep, die inmiddels uit 22 outletcenters in negen landen bestaat.

"We willen het outletcenter in 2017 naar een hoger niveau tillen", aldus de managing director development. In tegenstelling tot Rosada zijn er in Roermond wel bekende en luxe merken als Armani, Tommy Hilfiger, Ugg, Hugo Boss en Prada gevestigd. 

print corrigeer
Publicatie: dinsdag 28 maart 2017 - 09:43
Auteur: Raoul Cartens