Leen Bakker hoeft hoogslaper van 24 euro niet te leveren, 60.928 bestellingen geannuleerd

BREDA - Leen Bakker hoeft een hoogslaper die op de website voor 24 euro werd aangeboden, niet voor die prijs te leveren. Juridisch adviesbureau Aliter Melius, dat namens honderden klanten een kort geding had aangespannen tegen de meubelverkoper, laat weten dat het van de rechter geen gelijk heeft gekregen.

De hoogslaper, die normaal gesproken 319 euro kost, werd eind juli door een fout met meer dan 90 procent korting aangeboden.

Social Media
Zeker nadat berichten daarover op social media waren verschenen, kreeg het bedrijf uit Raamsdonksveer een tienduizenden bestellingen binnen. In totaal bestelden 39.605 klanten samen 60.928 bedden. Leen Bakker gooide het op een technische fout en annuleerde al die orders.

De rechter liet de deur nog wel op een kier voor mensen die het bed besteld hebben voordat op grote schaal op Facebook en Twitter werd gedeeld dat het om een prijsfout ging. Aliter Melius gaat in overleg met die relatief kleine groep om te bepalen of een bodemprocedure zin heeft.

Geen koopovereenkomst
Chizki Loonstein van het juridisch adviesbureau: "Volgens de rechter is er geen sprake van een koopovereenkomst, omdat 99 procent van de klanten pas een bed bestelde nadat het bedrijf zelf al een bericht had geplaatst op social media dat het om een prijsfout ging. Deze cijfers werden zelf door Leen Bakker aangevoerd, zonder enige vorm van bewijs, maar de rechter is hierin meegegaan".

Op het hoofdkantoor van Leen Bakker in Raamsdonksveer zijn ze blij met het oordeel van de rechter. Woordvoerder Geert Pielage: "Dit heeft een hoop onnodige onrust gezorgd voor onze klanten. We hopen nu over te gaan tot de orde van de dag". Het bedrijf zegt dat het inmiddels maatregelen heeft genomen om fouten op de website in de toekomst zo veel mogelijk te voorkomen.

print corrigeer
Publicatie: maandag 2 oktober 2017 - 10:11
Auteur: Raoul Cartens