Vraag & Antwoord – 3 Uurkes Vurraf

Antwoorden op de meest gestelde vragen over het toegangsbeleid en het winnen van tickets voor 3 Uurkes Vurraf.

 

Inschrijving op 11/11

 

V: Ik wilde me inschrijven voor de loting, maar er stond alleen een foutmelding op de website. Wat nu??

A: Precies om 11.11 uur op 11 november 2019 ging de inschrijving voor 3 Uurkes Vurraf van start. Er kwamen echter zoveel aanmeldingen binnen dat onze server het niet meer aan kon. Onze excuses daarvoor!

 

V: Ik heb me op 11/11 aangemeld maar geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe kan dat?

A: De bevestigingsmail die je zou moeten ontvangen is bedoeld om het opgegeven e-mailadres te bevestigen waar wij, bij winst, de e-tickets heen kunnen sturen. Door de belasting op de server is deze bevestigingsmail vertraagd. De aanmeldingen zijn goed ontvangen, maar het versturen van de bevestigingsmails is vertraagd. Hier wordt hard aan gewerkt.

Tip: kijk voor de zekerheid even in je spamfilter. 

 

V: Ik krijg een foutmelding bij mijn inschrijving dat het e-mailadres al eerder is gebruikt, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe kan dat?

A: Mooi, dat betekent dat je aanmelding is ontvangen! Je kunt dan binnenkort een bevestigingsmail verwachten. Wellicht zit die in je spamfilter?

 

V: Ik heb een bevestigingsmail ontvangen, maar de persoon die ik als tweede persoon heb opgegeven niet. Hoe kan dat?

A: Ook dit heeft te maken met de problemen die we ondervinden met het versturen van de bevestigingsmails. We vragen je hier om geduld. Dat jij wel een bevestigingsmail hebt ontvangen en jouw tweede persoon niet wil niet zeggen dat hij / zij niet aangemeld staat: de aanmeldingen zijn goed ontvangen. Laat jouw tweede persoon ook even kijken in de spamfilter, wellicht is de mail daarin terechtgekomen.

 

V: Wanneer weet ik of ik bij de eerste 111 aanmeldingen zat, zodat ik zeker ben van tickets?

A: Door de problemen die we ondervinden met het versturen van de bevestigingsmails heeft nog niet iedereen bevestigd. De eerste 111 aanmelders zijn wel bekend bij ons, maar we kunnen ze pas een bericht sturen zodra iedereen zijn / haar e-mailadres bevestigd heeft. Winnaars krijgen dus van ons bericht, maar ook hier vragen we je om geduld.

 

V: Ik krijg een mail om mijn aanmelding te bevestigen, maar de link in de mail werkt niet. Wat nu?

A: Hier wordt hard aan gewerkt. De bevestigingsmail die je zou moeten ontvangen is bedoeld om het opgegeven e-mailadres te bevestigen waar wij, bij winst, de e-tickets heen kunnen sturen. Maak je geen zorgen om je inschrijving: dát je een mail van ons hebt ontvangen geeft aan dat je in ons systeem staat. We ondervinden nu wat problemen met het bevestigen van het e-mailadres. We vragen hiervoor om je geduld.

 

Toegangsbeleid

 

V: Waarom hanteert Omroep Brabant een toegangsbeleid?

A: Omdat we het evenement gratis toegankelijk willen houden zijn we aangewezen op het verspreiden van gratis toegangsbewijzen. Als gevolg van de steeds langer wordende wachtrijen ieder jaar is gekozen voor het huidige toegangsbeleid. Daarnaast is het evenement zeer populair en is de animo elk jaar groter dan het aantal bezoekers die we toe mogen laten. Om de kaarten zo eerlijk mogelijk te verdelen hebben we dit toegangsbeleid geïntroduceerd.

 

V: Moet ik mezelf legitimeren?

A: Ja, er zal een strikte controle zijn op de e-tickets in combinatie met een geldig legitimatiebewijs (een kopie van je legitimatiebewijs is niet toegestaan). Dit doen we om de zwarte handel van de e-tickets te voorkomen. Geen geldig legitimatiebewijs is geen toegang! 

 

V: Wat moet ik allemaal meenemen bij 3 Uurkes Vurraf om naar binnen te mogen?

A: ID-bewijs, e-ticket, geld/ pinpas, een mooi pèkske en natuurlijk goeie zin!

 

 

Tickets winnen

 

V: Kan ik kaartjes kopen?

A: Nee, kaartjes zijn alleen te winnen bij Omroep Brabant

 

V: Hoe en waar kan ik tickets winnen?

A: Op de pagina omroepbrabant.nl/carnaval2020 staan alle winacties beschreven

 

V: Ik heb me ingeschreven voor de loting en ik heb daarna mijn inschrijving bevestigd. Betekent dit dat ik mag komen?

A: Nee, de inschrijving en de bevestiging is alleen om in de loting terecht te komen. Na de loting is pas duidelijk wie kaartjes heeft gewonnen. Winnaars ontvangen de e-tickets in hun e-mail. Wanneer precies staat op omroepbrabant.nl/carnaval2020.

 

V: Kan ik me met meerdere e-mailadressen inschrijven, om zo de kans te vergroten om ingeloot te worden?

A: Nee, je loopt zelfs kans dat je inschrijving dan helemaal verdwijnt. Ons inschrijfsysteem zal dubbele inschrijving verwijderen, maar je verhoogt ook de kans dat jouw inschrijvingen helemaal uit het systeem verwijderd worden.

 

V: Ik heb vorig jaar e-tickets gewonnen, mag ik dit jaar weer meedoen?

A: Ja, iedereen mag mee doen aan de acties en loting. Zo maakt iedereen evenveel kans om te winnen.

 

V: Waarom zijn de te winnen kaarten beperkt tot twee stuks?

A: Om zo veel mogelijk mensen de kans te geven om kaartjes te winnen ontvangt iedere winnaar maximaal twee entreekaarten. Uitzondering zijn de verschillende acties die we onder anderen via de Facebook en Instagram pagina’s van Omroep Brabant doen.

 

V: We willen met een grote groep gaan maar dan zijn we niet allemaal gegarandeerd van tickets?

A: Nee. Dit is helaas een nadeel van het toegangsbeleid. Daarentegen biedt dit beleid aan meerdere mensen een eerlijke kans om bij het feest aanwezig te zijn. Wil je met een groep kans maken op tickets? Kijk dan of je kun winnen via de andere acties bij Omroep Brabant, of zorg ervoor dat jullie allemaal staan ingeschreven voor de loting.

 

V: Hoe maak ik de meeste kans op kaarten bij de inschrijving voor de loting?

A: Je maakt de meeste kans door je maar één keer in te schrijven in de loting, eventueel samen met een tweede persoon. Het heeft geen zin om je meerdere keren met die tweede persoon in te schrijven, omdat dubbele inschrijvingen worden ontdubbeld. Bij dat ontdubbelingsproces bestaat de kans dat je eerste inschrijving dan ook geschrapt wordt en helemaal niet meer meegaat in de loting. Inschrijven met meerdere e-mail adressen heeft ook geen zin.

 

V: Ik probeer steeds te bellen naar de radiostudio, maar ik kom er niet door. Hoe zit dat?

A: Wij worden tijdens de actieperiode door heel veel mensen gebeld. Ons telefoonsysteem maakt een selectie van een aantal bellers en deze bellers horen dan door hun telefoon de uitzending. Dat betekent nog niet dat je gewonnen hebt, dat is pas het geval als de presentator tegen jou aan het praten is. Het maakt niet uit of je als eerste belt of niet. Het maakt ook niet uit hoe vaak je belt.

 

V: Wat gebeurt er als ik mezelf meerdere keren inschrijf bij de inschrijving voor de loting?

A: Ons aanmeldsysteem zal de dubbele inschrijving verwijderen. De kans bestaat dat je eerste inschrijving door dubbele inschrijvingen helemaal wordt geschrapt, met als gevolg dat je niet meegaat in de loting.

 

V: Kan ik me inschrijven en meedoen aan meerdere acties?

A: Ja, je kunt en mag aan alle acties meedoen mits je 18 jaar of ouder bent.

 

V: Is het mogelijk om namen aan te passen na inschrijving voor de loting?

A: Ja en nee. Na het inschrijven is het nog mogelijk om namen aan te passen. Hoe dat kan staat beschreven in de email die je hebt ontvangen met daarin de bevestiging van je inschrijving. Na de loting is het NIET meer mogelijk de namen aan te passen. Zorg dus dat je jezelf alleen aanmeldt met degene met wie je ook 3 Uurkes Vurraf wilt bezoeken!

 

V: Waarom is het na de loting niet meer mogelijk om namen aan te passen?

A: Om administratieve redenen en om handel in de kaarten tegen te gaan.

 

V: Mag ik meedoen aan meerdere acties?

A: Ja, je mag aan alle acties meedoen! Mocht je kaarten via een actie hebben gewonnen, dan zal je inschrijving voor de loting automatisch komen te vervallen. LET OP: het heeft geen zin om je meerdere keren voor de loting in te schrijven. Dubbele inschrijvingen worden ontdubbeld.

 

 V: Kan ik voor iemand anders inschrijven voor de loting?

A: De opgegeven e-mailadressen moeten worden bevestigd. Dat gebeurt door een e-mail die we versturen naar de opgegeven e-mailadressen. Na bevestiging worden deze aanmeldingen meegenomen in de loting.

 

V: Hoe werkt het winnen via radio of TV?

A: Win je een ticket via radio of TV, dan kun je zelf bepalen op welke naam je deze tickets laat zetten. De informatie hiervoor krijg je wanneer je de tickets hebt gewonnen.

 

V: Wat is de verdeling van de weg te geven kaarten via de acties?

A: Er mogen maximaal ongeveer 1.500 mensen in de zaal. Meer mensen mogen wij niet ontvangen in verband met veiligheid en reglementen. Wij organiseren het feest en wij nodigen onze relaties uit om met ons het feest te vieren. Inclusief crew, artiesten en relaties zijn dit ongeveer 500 personen. De ongeveer duizend beschikbare plaatsen blijven over voor het publiek en kunnen op verschillende manieren via de loting en de acties op radio, TV en social media gewonnen worden.

 

V: Heeft het zin om zonder e-ticket naar 3 Uurkes te komen?
A: Nee, je krijgt alleen toegang met een e-ticket en een geldig legitimatiebewijs.

 

V: Kan ik Omroep Brabant een speciaal verzoek te sturen?

A: Omroep Brabant krijgen elk jaar vele verzoeken van mensen die graag naar 3 Uurkes Vurraf willen gaan en ons vragen een uitzondering te maken. Juist omdat het voor ons onmogelijk is een selectie te maken uit al deze verzoeken zonder iemand te kwetsen is ons antwoord altijd negatief. Omroep Brabant hanteert een eerlijk systeem waarbij iedereen evenveel kans maakt om onze gast te zijn.

 

V: Waarom wordt pas een week voor het evenement bekendgemaakt wie de tickets heeft gewonnen?

A: Deze tijd is nodig om het versturen van de e-tickets technisch te realiseren.

 

V: Waarom kan ik mezelf alleen maar online inschrijven?

A: Omdat het inschrijven voor de loting een volledig geautomatiseerd proces is, is het niet mogelijk om offline (via telefoon, brief etc.) in te schrijven.

 

V: Wat gebeurt er als er kaarten aangeboden worden via Marktplaats?

A: Ga daar niet op in! E-tickets zijn exclusief verkrijgbaar via Omroep Brabant en 3 Uurkes Vurraf is een gratis evenement. Er worden noch door Omroep Brabant, noch door derden kaarten te koop aangeboden! Mochten er desondanks toch kaarten worden aangeboden via Marktplaats of derden, ga daar dan niet op in. De kaarten staan op naam en het is niet mogelijk de namen na de loting aan te passen. Heb je dus kaarten met een andere naam dan op je identiteitsbewijs, dan wordt de toegang geweigerd. Omroep Brabant is niet verantwoordelijk voor de gevolgen naar aanleiding van de handel of namaak van e-tickets en behoud zich het recht om tickets ongeldig te verklaren.

 

V: ik krijg een mail van een ander bedrijf dan Omroep Brabant, met de mededeling dat ik gewonnen heb. Klopt dit?

A: Ja, E-tickets worden door een ander bedrijf gestuurd in opdracht van Omroep Brabant.  

 

V: Jullie hebben de e-tickets verstuurd, maar ik heb geen mail ontvangen!!

A: Er zijn verschillende mogelijkheden:

- Wacht even. We moeten heel veel mails sturen, dan ontstaat er soms een wachtrij op de server en kan het dus even duren.

- Check je spamfilter. Soms komen dit soort e-mails in spamfilters terecht.
- Misschien heb je niet gewonnen…

 

V: Ik heb me opgegeven met mijn vriend(in). Nu krijg ik mail dat ik heb gewonnen, maar mijn vriend(in) niet. Hoe kan dat?

A: Check even in de spamfilter van het opgegeven email adres. Als daar geen mail te vinden is, heeft je vriend(in) wellicht niet gewonnen. Heeft je vriend(in) bij de aanmelding zijn/ haar e-mailadres ook bevestigd? Zo niet, dan kan het zijn dat maar één persoon gewonnen heeft. Hebben jullie elkaar meerdere keren ingeschreven, dan heeft het systeem bij het ontdubbelen de dubbele inschrijvingen verwijderd. Zo kan het voorkomen dat jij hebt gewonnen, maar jouw vriend(in) niet.

 

V: Ik heb al jaren geprobeerd om in te schrijven voor 3 Uurkes Vurraf en weer is het niet gelukt. Hoe kan dat?

A: We krijgen elk jaar steeds meer inschrijvingen dus wordt het ook steeds lastiger om kaartjes te winnen. Daarnaast willen we iedereen een eerlijke kans geven om te winnen. Je maakt de meeste kans door je maar één keer in te schrijven, eventueel samen met een tweede persoon. Het heeft geen zin om je meerdere keren met die tweede persoon in te schrijven, omdat dubbele inschrijvingen worden ontdubbeld. Inschrijven met meerdere e-mail adressen heeft ook geen zin.

 

V: Is er een wachtlijst?

A: Nee, we geven maar één keer kaarten uit.

 

V: Zijn er kluisjes aanwezig bij 3 Uurkes Vurraf?

A: Er zijn geen kluisjes aanwezig, er is wel een garderobe.

 

V: Hoe laat moet ik binnen zijn bij 3 Uurkes Vurraf? Kom je er na een bepaalde tijd niet meer in?

A: Je wordt verzocht om tussen 13:00 en 14:00 te komen, dit in verband met de drukte. Het is namelijk belangrijk dat iedereen om 15:00 uur binnen is, want dan begint het evenement en de LIVE tv-uitzending.

V: Ik heb kaartjes gewonnen, maar door omstandigheden kan ik niet komen. Kan ik iemand anders laten gaan?

A: Nee, om administratieve redenen en om handel in de kaarten tegen te gaan is het is niet mogelijk om namen aan te passen. Dan blijven jouw kaarten dus ongebruikt, maar we houden rekening met prijswinnaars die niet komen opdagen.

Contact

Heb je na het lezen van deze vragen en antwoorden nog vragen? Mail dan naar win@omroepbrabant.nl. Wij proberen alle berichten binnen kantooruren te beantwoorden.