KPN voor de rechter rondom glasvezelaansluiting Roosendaal

ROOSENDAAL - KPN staat dinsdagochtend in Den Haag voor de rechter in verband met een zaak rondom een glasvezelaansluiting in Roosendaal. Advocaat in opleiding Chizkija Loonstein uit Amsterdam vindt dat zijn cliënt misleid is door de telecomaanbieder.

Loonstein stelt dat de Roosendaler betaalt voor glasvezel maar dit niet ontvangt. Deze zaak zou volgens Loonstein de eerste in een reeks van rechtzaken tegen KPN kunnen zijn.

Eerste zaak
De eerste rechtszaak dient in naam van een klant uit Roosendaal. "Wij hebben twee vorderingen ingediend. Zo willen we dat KPN geld terugbetaalt aan de klant. De klant betaalt voor glasvezeldiensten maar ontvangt deze niet. Het bedrag blijft oplopen door de binnenkomende rekeningen. Het ligt nu op zo'n 4000 euro", aldus Loonstein.

Verder wil hij dat er alsnog glasvezel wordt aangelegd bij de Roosendaler. "Wij willen dat er binnen veertien dagen alsnog glasvezel wordt aangelegd. Anders eis ik een dwangsom voor iedere dag dat het later wordt", zegt Loonstein.

Jurisprudentie
De advocaat in opleiding ziet de kans van slagen positief in: "Ik heb er vertrouwen in. Misschien dat deze eerste zaak leidt tot jurisprudentie. Anders voeren we de zaak nog een paar duizend keer."

Misleiding
Uit heel Nederland hebben zich zo'n 4000 mensen gemeld bij Loonstein. Ongeveer een derde daarvan woont in Brabant in onder meer Breda, Oosterhout, Roosendaal en Eindhoven. Loonstein stelt dat deze mensen misleid zijn door KPN door ze een glasvezelabonnement af te laten sluiten maar uiteindelijk geen glasvezel te bieden.

Reactie KPN
KPN bestrijdt dat er sprake is van misleiding. "De klant betaalt voor wat hij is overeengekomen met KPN", aldus een woordvoerder. "We verwachten de uitspraak in deze zaak in oktober en zien die met vertrouwen tegemoet", aldus de woordvoerder van de telecomaanbieder.

Klachten
Gedupeerden kunnen zich nog steeds melden bij Loonstein via: kpnklachten@loonstein.com.
Deel dit artikel: