Eindhovense coffeeshops hervatten Groene Bob campagne, oude posters van zolder gehaald

7 november 2014 om 15:01
nl
De Groene Bob campagne van de Vereniging Coffeeshops Eindhoven (VCE) wordt nieuw leven in geblazen. De boodschap van de campagne is na een blowtje voor veilig vervoer te kiezen. Reden voor het hervatten van de campagne, is de recente verhoging van de straffen voor het rijden onder invloed van drugs en drank.
Geschreven door

In 2009 lanceerde de VCE de campagne al eens. Toen besloot de Eindhovense vereniging de campagne echter niet door te laten gaan nadat Veilig Verkeer Nederland dreigde met juridische stappen. Vanwege misbruik van het logo en naam van de bekende Bob-campagne.
Sofdrugsgebruikers waarschuwen voor risico'sNu onlangs de Wegenverkeerswet is aangescherpt, vinden de coffeeshops die aangesloten zijn bij de VCE het tijd om de campagne toch te gaan voeren. De Eindhovense coffeeshops menen dat VVN zelf nog steeds geen initiatief heeft genomen om softdrugsgebruikers te waarschuwen voor de risico's van deelname aan het verkeer.
Een woordvoerster van de Eindhovense vereniging vertelde vrijdag dat de oude flyers en posters daarom van zolder zijn gehaald en weer worden gebruikt door de Eindhovense coffeeshops die aangesloten zijn bij de VCE.
Reactie VVNEen woordvoerder van VVN laat weten dat de regels over het gebruik van het merk 'Bob' sinds 2009 niet zijn veranderd. Volgens haar is de kans dus groot dat Veilig Verkeer Nederland ook nu zal vragen de campagne te staken. Een besluit over eventuele juridische stappen in deze richting neemt VVN volgens haar volgende week.
Dat VVN zich niet bezighoudt met de gevaren van het gebruik van softdrugs in het verkeer, heeft volgens de woordvoerder te maken met het feit dat de organisatie zich vooral richt op het thema alcohol en verkeer. Terwijl TeamAlert, de verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren, juist waarschuwt voor het gebruik van softdrugs in het verkeer. Dit met de campagne Witte Waas.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.