Sander Oord ging met tegoedbonnen op zoek naar een nieuwe baan... en het is gelukt!

EINDHOVEN - Sander Oord uit Tilburg tekent woensdag een contract bij het bedrijf Vision Ooglaseren in Eindhoven. Het is het resultaat van een creatieve banenjacht. Op zijn website plaatste Oord tegoedbonnen waarmee werkgevers hem kosteloos een dag konden laten werken. Via Twitter verwees hij naar de bonnen. Zijn nieuwe werkgever vond dat idee zo creatief, dat de gratis arbeid niet nodig was. Oord kreeg een baan.
Verschillende werkgevers nodigden de Tilburger wel uit om een dag gratis voor hen te komen werken. Zo ging hij halverwege maart op mini-stage bij Lensvelt Medical in Boxtel, waar hij mee mocht denken over gevelreclame voor een nieuw bedrijfspand. Ook werkte hij een dag voor het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
In het oog
Ook bij Vision Ooglaseren in Eindhoven was de banenjacht van Oord opgevallen. Hij werd niet uitgenodigd voor een gratis werkdag maar wel voor een kop koffie en een goed gesprek. "Ze zochten een creatieve online marketeer en de manier waarop ik naar werk zocht, beviel hen wel."
En ook de vervolggesprekken bevielen goed. En dus gaat woensdagochtend de handtekening van de Tilburger onder een contract. "Ik moet ervoor gaan zorgen dat het bedrijf goed te vinden is op Google. Ook ga ik acties verzinnen waarmee we als bedrijf opvallen. Volgens mij heb ik bewezen dat mij dat wel is toevertrouwd."
Tip
Oord heeft zijn baan naar eigen zeggen niet alleen aan zichzelf te danken, maar ook aan Twitter. Daar kon hij zijn tegoedbonnen voor werkgevers onder de aandacht van een groot publiek brengen.
Volgens Oord kunnen niet alleen werkzoekenden de social media slim inzetten, maar is er voor recruiters ook succes te boeken: "Als je op sociale media zoals Twitter zoekt naar mensen die werk zoeken, heb je je bestand volgens mij zo gevuld!"
Deel dit artikel: