Nieuwe achtbaan Baron 1898 maakt van 2015 topjaar voor Efteling: 4,7 miljoen bezoekers

KAATSHEUVEL - Voor de Efteling was 2015 een topjaar. Het attractiepark in Kaatsheuvel trok 4,7 miljoen bezoekers. Dat waren er 300.000 meer dan in het jaar daarvoor. De stijging kwam doordat meer buitenlandse gasten de Efteling bezochten.

Het bezoek uit België, Duitsland, Frankrijk en Engeland steeg met tien procent. Volgens directeur Fons Jurgen zou dat te maken hebben met de opening van de achtbaan Baron 1898 en de uitbreiding van het vakantiepark. Zo vertelt hij in de krant.

Tv-reclame
De Efteling hoopt in 2020 vijf miljoen bezoekers te verwelkomen. Om dat te bereiken heeft het attractiepark een televisiereclame voor de Vlaamse, Duitse, Franse en Britse markt gemaakt.

Volgend jaar bestaat de Efteling 65 jaar. Dan wordt ook de grootste en duurste Efteling-attractie ooit geopend: Symbolica. Afgelopen dinsdag zijn de eerste palen voor de attractie de grond in gegaan. Volgens jaar wordt ook een tweede vakantiepark in gebruik genomen.

Pinokkio
Over twee weken opent het attractiepark eerst nog het sprookje Pinokkio in het Sprookjesbos.
Deel dit artikel: