Eigenaar Dolfijn Bowling lovend over zijn personeel dat bezoekers moeizaam naar buiten loodste

26 maart 2016 om 02:36
nl
Op het moment van de brand bij Dolfijn Bowling in Tilburg waren er naar schatting tweehonderd bezoekers binnen. Dat meldt eigenaar Thomas Dol aan Omroep Brabant. Hij is vol lof over zijn medewerkers, die iedereen snel probeerden te evacueren. Dat ging niet even makkelijk.
Profielfoto van Yoeri Nijs
Geschreven door
Yoeri Nijs

Volgens Dol splitsten zijn medewerkers zich snel op in groepen om alle ruimtes te gaan bekijken en te evacueren. Dat was niet zo makkelijk, zei hij, want sommige bezoekers vonden het belangrijker om de brand te filmen dan zichzelf in veiligheid te brengen.
[YouTube:body:https://www.youtube.com/watch?v=Owc0y-JGOzk]
Pand verwoestDolfijn Bowling moet door de brand als verloren worden beschouwd. Behalve een bowlingcentrum waren er ook een restaurant, indoor-minigolf en partyverhuur in het gebouw gevestigd. Dolfijn Bowling huurde het pand.
Dol weet niet waardoor de brand precies ontstond. "Geen idee hoe het ontstaan is en waar. Wel hebben we bij de machineruimte de eerste vlammen gezien, daar waar de bowlingmachines staan", zo verduidelijkt hij.
De directeur verkeert in shock. "Ik besef nog niet goed wat er allemaal is gebeurd. Te bizar voor woorden", zo geeft hij toe.
'Het begon heel klein'Een bezoekster stond letterlijk op haar bowlingschoenen buiten. "Er was ineens brand bij de kegels. Het begon heel klein en toen sloeg het over op het plafond en begon iedereen te rennen", vertelt ze tegen Omroep Brabant. Ze kon nog net haar tas en schoenen pakken.
"In het begin had ik nog geen paniek en ging ik met de stroom mee. Eenmaal buiten wist ik niet waar iedereen was en toen was er wel even paniek", zo vertelt ze rillend van de kou. "Aan de ene kant wil ik naar huis, maar aan de andere kant durf ik nu niet zo goed te rijden."
[YouTube:body:https://youtu.be/NNrw9aZaFUs]

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.