Energiedirect nieuwe hoofdsponsor PSV

EINDHOVEN - Energiedirect is de nieuwe hoofdsponsor van PSV. Dat heeft de club donderdagmiddag bekendgemaakt. Energieleverancier Energiedirect is de komende drie seizoenen hoofd- en shirtsponsor van PSV. Het bedrijf betaalt per seizoen zes miljoen euro, een bedrag dat via bonussen nog kan oplopen tot zeven miljoen.
Energiedirect is de opvolger van Philips. De energieleverancier is een dochter van Essent (dat op haar beurt onderdeel is van het internationale energieconcern RWE) en is gevestigd in Den Bosch. Het bedrijf staat bekend als een prijsvechter en levert stroom en gas aan particulieren en zakelijke klanten.

'Uitstekende match'
Algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV is trots op de nieuwe hoofdsponsor. “Met Energiedirect hebben wij een partner gevonden, die past bij onze visie op ondernemen. Wij zijn van oorsprong een club die onderscheidend probeert te werken in een prestatiegerichte omgeving. We durven te innoveren en hebben het lef om te investeren. Innovatief ondernemerschap is één van de kernwaarden om onze doelstellingen te bereiken. De visie van Energiedirect sluit daar uitstekend bij aan. Energiedirect is een bedrijf dat het hoofd boven het maaiveld uit durft te steken. PSV heeft dezelfde inborst en dadendrang.”

Volgens Gerbrands passen PSV en Energiedirect uitstekend bij elkaar: “Vanaf het eerste moment waren wij onder de indruk van Energiedirect. De manier waarop zij zich aan ons hebben gepresenteerd is zeer professioneel. Net als PSV staat Energiedirect voor resultaatgerichte professionaliteit. Dat raakvlak spreekt ons erg aan. Deze overeenkomst is dan ook de basis voor een partnership waarin presteren voorop staat. Samen gaan we vooruit.”


Naamsbekendheid vergroten
Mark van Zon, commercieel directeur van Energiedirect, is ook blij met de deal: “PSV is een prachtige club met een rijke historie en een vaste waarde in de top van de Eredivisie. PSV is bovenal een ondernemende, innovatieve club met de ambitie om te groeien op een slimme en effectieve manier, net als Energiedirect.”

“Energiedirect maakt complexe zaken in de energiemarkt eenvoudig voor consumenten. Online, met een eenvoudig aanbod, een scherpe prijs en duidelijke taal. Door samen te werken met PSV kunnen we onze naamsbekendheid vergroten en heel Nederland kennis laten maken met de unieke, directe mentaliteit van Energiedirect. We zijn er trots op dat we deze mogelijkheid met het hoofdsponsorschap krijgen.”

PSV zal vanaf de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen met Energiedirect op de kleding te bewonderen zijn.  


Afscheid van Philips
Sinds de introductie van shirtsponsoring in het Nederlandse betaalde voetbal ruim dertig jaar geleden, prijkt Philips op de borst van PSV. Het Eindhovense elektronicabedrijf is zeer sterk verweven met de club. De ‘Philips Sport Vereniging’ werd in 1913 opgericht door Philips-medewerkers.

Philips blijft wel gewoon een belangrijke sponsor van de kampioen uit Eindhoven. Het bedrijf blijft wel naamsponsor van het stadion, maar bouwt de sponsorbijdrage langzaam af. Philips zal de komende vijf seizoenen nog jaarlijks drie miljoen euro in de club steken.

Eerder ging op internet al het gerucht rond dat het Tesla de sponsor zou worden, maar dat bleek niet te kloppen.