Nikkie de Jager verslaat Enzo Knol als meest invloedrijke vlogger

DE MORTEL - Ze is pas 22 lentes jong, maar staat nu al bekend als de vlogkoningin van alle Nederlandse vloggers. Onder haar artiestennaam Nikkie Tutorials lokt ze maandelijks miljoenen kijkers naar haar filmpjes op YouTube. Nu blijkt dat Nikkie de Jager, geboren en getogen in De Mortel, zelfs Enzo Knol van de troon heeft gestoten.

Volgens mediabedrijf Clipit is de 22-jarige Brabantse op dit moment nóg invloedrijker dan Nederlands populairste vlogger. In slechts twee maanden tijd zou Nikkie met haar kanaal meer dan 20 miljoen euro aan pr-waarde hebben gegenereerd.

Clipit deed de afgelopen twee maanden onderzoek naar het bereik van Nederlandse vloggers op sociale media. Daaruit blijkt dat de Brabantse Nikki met haar video’s het grootste bereik via social media heeft.

ZIE OOK: Nikkie de Jager uit De Mortel aangereden tijdens aanbrengen make-up

Jelly nog veel groter
Gemiddeld worden de filmpjes van Nikkie 1,4 miljoen keer bekeken. Daarmee presteert ze beter dan Enzo Knol en game-kanaal Yarasky, dat de top drie afsluit.


Internationaal het best bekeken kanaal van de afgelopen twee maanden is echter niet die van Nikkie, maar van Jelly. Zijn 121 gamevideo’s werden samen 111 miljoen keer bekeken.

Veel views zijn echter nog geen garantie voor een hoge pr-waarde, benadrukt Clipit. Zo heeft Nikkie met ‘slechts’ 17 miljoen views toch meer impact dan Jelly.

Make-up tips
Nikkie is in de loop der jaren populair geworden met haar korte filmpjes, waarin ze uitlegt en voordoet hoe je jezelf kunt opmaken en welke leuke creaties je kunt maken met make-up. Sommige video’s van haar zijn meer dan dertig miljoen keer bekeken. Vorig jaar was ze zelfs te zien in de populaire Amerikaanse ochtendshow Goodmorning Amerika.

Deel dit artikel: