Nieuwe directeur BZW: 'Achterstallig onderhoud Merwedebrug is geklungel'

TILBURG - Het achterstallig onderhoud aan de Merwedebrug is geklungel en de gevolgen zijn desastreus. Dat zegt de nieuwe directeur van de Brabants-Zeeuwse Werkgeversvereniging (BZW) Ellen Kroese in het Omroep Brabant-programma KRAAK.

Kroese wil zo snel mogelijk met Rijkswaterstaat, de provincie, Transport en Logistiek Nederland (TLN) en de Eigen Vervoerders Organisatie (EVO) om tafel 'om te kijken hoe we dit soort missers kunnen voorkomen'.

Zie ook: Een dagje dagje Merwedebrug: chauffeur Evert Rijdt geen 12, maar 68 minuten

De problemen met de Merwedebrug kosten de transportsector 500.000 euro per dag. Dat was volgens BZW te voorkomen geweest met goed onderhoud.

Logistieke problemen
De logistieke problemen in Brabant stuiten de BZW al langer tegen de borst. 'Brabant kent heel veel knelpunten en de filedruk neemt dagelijks toe. Dat kunnen we ons niet permitteren. Zeker niet in deze economie,' aldus Kroese, die op 1 oktober Henk Oderkerk opvolgde als directeur bij de BZW.

Zie ook: Brabantse werkgevers willen nú extra geld voor A58 uit meevallers kabinet

Kroese wijst op de problemen met de A16, A67, A2 en A58. 'Veertig procent van het vervoer gaat door Brabant. Maar blijkbaar ziet het ministerie onvoldoende hoe belangrijk Brabant is.'
Meer over dit onderwerp:
bruggen merwedebrug onderhoud files bzw ellen kroese
Deel dit artikel: