Groentefabrikant HAK uit Giessen wint zilveren reclameprijs

GIESSEN - De reclamecampagne 'Hoe HAK van Nederlanders bonen(vr)eters maakt' heeft dinsdag een Zilveren Effie gewonnen. Dat is de tweede plaats voor de meest prestigieuze vakprijs in de reclamewereld.
Met de campagne probeert het groentebedrijf uit Giessen samen met topchef Herman den Blijker Nederland aan de bonen te krijgen. De Rotterdammer laat zien dat met bonen niet alleen traditionele gerechten gemaakt kunnen worden. De peulvruchten zijn volgens hem ook lekker bij bijvoorbeeld pasta of in de sla.



Omzet
De Effies worden sinds 1984 uitgereikt. De prijzen gaan naar bedrijven die met een campagne aantoonbaar hebben bijgedragen aan een hogere omzet. Dat is anders dan bijvoorbeeld De Gouden Loeki, waar de stem van het publiek geldt.

De campagne van HAK heeft de omzet op bonen in 2015 doen groeien. Eerdere winnaars van een Gouden Effie waren campagnes van Jumbo (2015), Bol.com (2013) en Unox (2013).
Meer over dit onderwerp:
hak giessen effies reclame