Interpolis heeft handen vol aan storm: 'Het is echt gigantisch druk'

TILBURG - Bij de alarmcentrale van verzekeraar Interpolis staan de telefoonlijnen roodgloeiend. Volgens een woordvoerder hebben ze 300 procent meer meldingen ontvangen dan op voorhand ingecalculeerd was.

"Het is echt gigantisch druk op dit moment. We hadden al rekening gehouden met veel meldingen, maar dat het zo druk zou worden hadden we niet verwacht. We hebben 300 procent meer meldingen dan we op voorhand hadden ingecalculeerd."

Meld schade online
Door de drukte worden mensen verzocht hun schade online te melden of op een later tijdstip terug te bellen. Normaal gesproken werken er op donderdag zo'n 75 mensen om schades af te handelen. Tijdens de storm zaten er 175 mensen paraat. Toch liep de wachttijd op tot soms 38 minuten.

"In eerste instantie werd windkracht 7 of 8 voorspeld. Dat lag vandaag toch een heel stuk hoger. Maar we hebben extra mensen klaar staan om in te vliegen", aldus Martin Kroos, manager schadeservice van Interpolis. 

Schadeprognose
De verzekeraar kan nog geen prognose van het schadebedrag noemen. "We zien wel veel zonnepanelen en dakpannen die van daken afgevlogen zijn. Ook zijn er veel omgewaaide bomen, maar de meest aparte melding is van een dak dat van een schuurtje afgewaaid is en op het kippenhok van de buren belandde."

De westerstorm die donderdag over de provincie trekt zorgde voor grote problemen. Zo botste in 's-Gravenmoer een bus frontaal tegen een boom vanwege de harde wind. Het station van Breda is ontruimd, net als een deel van het provinciehuis. De wind is inmiddels gaan liggen, maar op de schadeafdeling is het de komende dagen nog erg druk. "Mensen die bij ons willen overwerken kunnen ruimschoots aan bod komen", aldus Kroos.

Meer over dit onderwerp:
storm tilburg stormschade verzekeringen interpolis