Oma Mauro geschokt door ongepaste reclame met haar kleinzoon

13 april 2012 om 23:30
nl
Mieke van Erp kan bijna niet geloven dat haar kleinzoon Mauro zonder toestemming werd gebruikt voor reclamedoeleinden. Een advertentie op de website van de Telegraaf vorige week riep bezoekers op om te stemmen of Mauro in Nederland moet blijven. Hierbij konden ze een auto winnen. "Het is op een walgelijke manier misbruik maken van Mauro."
Geschreven door

Aan het televisieprogramma Kassa liet Mieke van Erp weten zich rot te zijn geschrokken door de reclame. "Een commercieel bedrijf probeert op een negatieve manier adresgegevens van bezoekers te ontfutselen door misbruik van Mauro te maken." De Angolese Eindhovenaar Mauro werd in oktober 2011 nationaal bekend omdat hij terug naar Angola zou moeten, iets wat uiteindelijk niet doorging.   
Excuses aangebodenDe advertentie is geplaatst door het marketingbedrijf Aldaniti. Zij laat in een reactie [PDF] weten niet aansprakelijk te zijn voor de reclame, maar biedt wel haar excuses aan voor iedereen die geschrokken is door de bewuste advertentie.
Bezoekers maakten kans op een Mini Cooper. Mini Nederland geeft aan niets met de reclame te maken te hebben en betreurt dat haar goede naam zo in het slijk wordt getrokken. 
De Telegraaf [PDF]heeft ook spijt van de advertentie. Het contract met de firma Aldaniti is inmiddels verbroken.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.