Postproblemen aan de Champetterberg in Roosendaal
Eén gezin heeft al veel post misgelopen. "We missen brieven van de belastingdienst en van verzekeraars", aldus Anny Denissen. Haar schoonmoeder woont aan de Citroenberg en daardoor ontvangt ze nog wel eens post die voor haar bestemd is. "Maar ook wordt er wel eens post weggegooid. Dan krijg je bijvoorbeeld een brief van de belastingdienst met iets waar je nog nooit bericht over hebt gehad. Dan moet je weer gaan bellen en dat is vervelend", vertelt Denissen.
Andere postcodeMaar dat is niet het enige. "Als we iets willen bestellen via internet wordt, als je de postcode intypt, de straat automatisch ingevuld. Dan komt er soms Citroenberg te staan. Onze straat is zelfs soms geheel onbekend", aldus Denissen. Ze hoopt dat de Citroenberg een andere postcode kan krijgen.
PostNLDe gemeente Roosendaal heeft het probleem aangekaart bij PostNL. Het bedrijf laat weten dat de combinatie tussen postcode en huisnummer overal uniek is. "Postbezorging blijft mensenwerk en soms kan er iets fout gaan met de sorteermachine, maar vanaf maart zijn er bij ons vanuit de Champetterberg nog maar drie klachten binnengekomen", aldus een woordvoerder van PostNL. Het bedrijf wil bij aanhoudende problemen wel graag een oplossing zoeken voor de familie Denissen.