Brabantse jonge ondernemers laten nieuwe producten zien op Company Launch Tilburg
De studenten doen mee aan een ondernemersproject van Jong Ondernemen. Ze krijgen allemaal twee minuten de tijd om hun bedrijf en hun product te presenteren aan jonge ondernemers uit de regio en coaches uit het bedrijfsleven. Een jury beoordeelt de presentaties en de mate van duurzaamheid en innovatie.
Een Fleske GelukEen van de jonge ondernemers is Nigel Parr (23) uit Helmond. Hij heeft met zes medestudenten het 'Fleske Geluk' ontwikkeld. "In deze tijd kan iedereen wel wat geluk gebruiken", vertelt Parr. "We hebben Fleskes Geluk in de thema's liefde, beterschap, geboorte, verjaardag en zomaar. Alle flesjes zijn gevuld met badzout en een leuke boodschap."
Parr heeft goed over de vulling van de flesjes nagedacht. "Eerst dachten we aan gekleurd zand om het een mooie uitstraling te geven, maar uiteindelijk hebben we voor badzout gekozen, omdat dat ook gebruikerswaarde heeft", vertelt hij.
Het productieproces is bijna klaar, maandag wordt alles samengevoegd. Het is de bedoeling dat het Fleske in Brabant verkrijgbaar wordt. "Ik denk dat ze in Amsterdam niet weten wat een 'fleske' is", legt Parr uit. Met de opbrengst wordt ook een goed doel gesteund: een vast bedrag van elke verkoop gaat naar Stichting Doe Een Wens.
Jong leren ondernemenDe company launch is een vast onderdeel van de programma's op het mbo en hbo. In totaal vinden er acht regionale launches plaats door het hele land. De top drie van elke editie wordt beloond met een trofee.