Kamer wil dit jaar toch meer treinen via Roosendaal naar België
"Er is ruimte op het spoor, dat weet ik. Dus het gaat enkel om personeel en treinen. Dat moet toch te regelen zijn'', stelde VVD-Kamerlid Betty de Boer woensdag.
Duco Hoogland (PvdA) verwachtte al dat zestien keer per dag een vervangende trein Den Haag-Brussel, moeilijk zou worden. "Acht keer per dag was al ingewikkeld.'' Maar ook hij wil meer informatie van Mansveld. "Misschien is zestien keer niet haalbaar, maar kan tien keer per dag wel'', stelt hij.
'Terug bij af'Ook D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven stelt voor te kijken of de intercity die via Roosendaal rijdt, dan niet bijvoorbeeld twaalf keer per dag kan gaan rijden. Volgens CDA-Kamerlid Sander de Rouwe zijn we door de lage frequentie van de vervangende trein 'niet alleen terug bij af, maar veel verder van huis dan voor aanvang van de Fyra'. Hij wil dat Mansveld ook om de tafel gaat met andere vervoerders.
Farshad Bashir van de SP heeft eveneens 'nog heel veel vragen'. "De vervangende intercity Den Haag-Brussel zit bomvol, dus dit kan zo niet. Mansveld moet dit gewoon oplossen. Desnoods moet ze maar overwerken", vindt hij.