KPN voor de rechter om misleidende glasvezel
Op de factuur van Ineke Stofmeel uit Roosendaal staat dat ze betaalt voor glasvezel. "Ik vond mijn verbinding langzaam en ben de snelheid gaan checken. Ik kwam erachter dat ik in plaats van 50 mb/s maar 8 mb/s had. Ik heb toen de postcodecheck gedaan en toen bleek dat ik op mijn adres helemaal geen glasvezel kon krijgen", aldus Stofmeel.
3000 gedupeerdenStofmeel is niet de enige die op deze manier misleid is. In steden als Breda, Oosterhout en Eindhoven zijn ook een paar honderd mensen gedupeerd. Uit heel Nederland hebben zich inmiddels zo'n 3000 mensen gemeld bij Loonstein.
KPNKPN geeft in een brief aan Loonstein aan dat er in 2008 en 2009 in Roosendaal glasvezel is aangelegd tot in de wijkkast. Dat geeft wel hogere internetsnelheden maar is niet hetzelfde als glasvezel tot in huis. Volgens KPN zit er ook een prijsverschil in deze twee abonnementen.
In de brief geeft het bedrijf aan dat ze de verwarring betreuren. Ze hebben in maart zelf onderzocht of deze klanten te veel hebben betaald. Dat bleek volgens KPN niet het geval te zijn. Volgens hen bieden zij de verschillende typen glasvezelverbindingen dus tegen de juiste prijs aan. Ook zijn ze volgens hen transparant over de haalbare snelheden.
KlachtenWanneer de zaak voor de rechter verschijnt is nog niet duidelijk. De telecomaanbieder heeft namelijk uitstel aangevraagd. Voor gedupeerden die zich nog willen melden heeft Loonstein een e-mailadres opgesteld: [email protected]