Pretpark rondom werk in Spoorzone Tilburg
"Stel dat Disneyland niet het thema van sprookjes, piraten en avonturen had, maar het thema werk", zo omschrijft initiatiefnemer Han Peekel het plan. "Als je mensen een betere keuze wil laten maken over hun werk dan is zo'n park een mooie kans. Werk is je belangrijkste partner in het leven. Veel te veel mensen gaan met tegenzin naar het werk. Daar willen we wat aan gaan doen", motiveert Peekel het nieuwe inspiratiepark.
Achtbaan van de SollicitatieSamen met ondernemer Steve Sichtman wil hij mensen overtuigen in het park van zo'n 10.000 vierkante meter. "We willen mensen door middel van een leuke verpakking verder brengen. Zo komt er het Spookhuis van de Mislukte Carrière en de Achtbaan van de Sollicitatie. We willen de mensen betoveren en weer zin geven om te gaan werken", aldus Peekel. De doelgroep van het park ligt tussen de 8 en 68 jaar. Het richt zich ook op onder meer werkgevers en studenten.
HaalbaarheidDe haalbaarheid van dit idee is ook getest. "We hebben een haalbaarheidsonderzoek laten doen en de uitkomst was positief. Wij schatten de kans groot dat het er ook echt komt", zegt Peekel. In dit plan wordt ook nauw samengewerkt met de Universiteit van Tilburg. Het moet tussen de tweehonderd en driehonderd banen opleveren.
In 2017 zou het inspiratiepark gerealiseerd moeten zijn.