CZ-verzekerden betalen elk per jaar 37 euro aan reclame- en promotiebijdrage

13 oktober 2013 om 14:10
nl
Klanten van zorgverzekeraar CZ Groep in Tilburg betalen in hun premie jaarlijks samen 85 miljoen euro aan reclame- en promotie-acties. Dit komt volgens de verzekeraar neer op 37 euro per verzekerde per jaar.
Geschreven door

Dagblad De Telegraaf schijft maandag dat alle zorgverzekeraars in Nederland samen jaarlijks 541 miljoen besteden aan het werven van klanten.
Klopt nietVolgens de krant spant CZ de kroon, met 183 miljoen euro per jaar. Maar volgens de Tilburgse zorgverzekeraar kloppen de cijfers van de Telegraaf niet. De 85 miljoen euro per jaar besteedt CZ aan reclame-acties en aan collectieve kortingsacties, waarvan de meeste bestaande klanten ook zouden profiteren.
Ook stelt de verzekeraar dat als er niet aan reclame en werving wordt gedaan, het aantal CZ-klanten zal dalen en de premies zullen stijgen.
Ohra en Delta LloydOnder zorgverzekeraar CZ vallen ook de merken Delta Lloyd en Ohra. Volgens een woordvoerder wordt het geld onder andere besteed aan vergoedingen voor makelaars en assurantietussenpersonen, reclamecampagnes en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.