Efteling schrijft nu ook sprookjes voor Schalke 04

16 december 2013 om 15:30
nl
Sprookjes bestaan in het Duitse Gelsenkirchen. Attractiepark de Efteling is namelijk de nieuwe sponsor van Schalke 04, de plaatselijke voetbalclub. De Duitse ploeg, die actief is in de Bundesliga, heeft enorm veel fans en die zijn erg interessant voor de Efteling.
Geschreven door

In het Ruhrgebied, op minder dan twee uur rijden van Kaatsheuvel, wonen zo'n 11 miljoen mensen. Voor de Efteling is dat een heel interessante markt. De directie van het park maakte op 10 december bekend dat Fons Jurgens de nieuwe bestuursvoorzitter wordt en die moet vooral gaan zorgen voor meer bezoekers, maar liefst vijf miljoen in 2020. Vorig jaar trok De Efteling al ruim 4,2 miljoen bezoekers, terwijl dat er in 2007 nog 3,2 miljoen waren.
KortingFans van Schalke 04 krijgen korting op een toegangsbewijs van de Efteling. Voor 27,50 euro kunnen de Duitse voetbalfans op bezoek in Kaatsheuvel.
Of er een nieuw sprookje genaamd 'Schalke 04 Deutsche Meister 2014' geschreven wordt, valt nog te bezien. Bayern München is op dit moment de onbedreigde lijstaanvoerder in Duitsland.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.