KPN veegt Overloon van de kaart, geen bereik na verwijderen zendmast Boerenbond

27 december 2013 om 16:58 • Aangepast 22 november 2020 om 02:30
nl
Het dorp Overloon is heel moeilijk te bereiken omdat telecom-aanbieder KPN een zendmast heeft verwijderd en niet voor een adequate oplossing heeft gezorgd. Dat laten inwoners weten aan Omroep Brabant. KPN erkent het probleem maar weet niet wanneer het verholpen is.
Profielfoto van
Geschreven door

Helma Jacobs uit Overloon heeft een prepaid-abonnement van KPN. Maar ze kan nauwelijks bellen of gebeld worden. "Heel af en toe heb ik bereik maar dan gaat het halverwege het gesprek mis. Ondertussen heb ik al een nieuwe kaart aangeschaft van een andere provider, want dit lijkt wel even te gaan duren."
Volgens Jacobs hing de mast aan het gebouw van de Boerenbond, maar het pand wordt binnenkort gesloopt omdat er nieuwe woningen worden gebouwd. "De mast is 23 december eraf gehaald maar er is nog geen nieuwe teruggeplaatst. Tijdens de feestdagen konden we dus nauwelijks bellen, dat zijn juist momenten waarop je veel contact hebt met je naasten."
Mast verwijderdKPN erkent het probleem. "Het klopt dat de mast van het pand is verwijderd. Er is verminderde dekking waar een oplossing voor moet komen. We willen onze apparatuur in de Vodafone-mast ter plaatse hangen maar we moeten kijken of dit technisch mogelijk is."
Hoe lang dit gaat duren, kan de woordvoerder niet zeggen. "Daar kan een tijd overheen gaan, het is niet exact duidelijk wanneer het is opgelost."
Op de Facebook-pagina van KPN hebben inwoners van Overloon tijdens de feestdagen massaal gereageerd. Ook de medewerkers van verzorgingshuis Huize Loon van Pantein hadden last van de storing. "Die was dusdanig dat we over zijn gestapt op Vodafone", laat een woordvoerster van Pantein weten.
Verzaakt vergunning aan te vragenEr wordt gesuggereerd dat KPN heeft verzaakt om een vergunning aan te vragen voor de nieuwe mast. De woordvoerder weet niet of dat het geval is. "Ik heb begrepen dat er geen nieuwe vergunning hoeft te worden aangevraagd als we de mast bij Vodafone installeren. Zulke procedures gaan we niet in als het niet nodig is."
De conclusie dat KPN niet gehandeld heeft voordat de mast verwijderd werd, vindt de woordvoerder te voorbarig. "Die informatie is nu niet beschikbaar en ik kan de mensen die erover gaan niet bereiken tijdens deze dagen."

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.