Ultimatum gesteld aan reclamebureau Digi-D in Waalwijk over naam

6 december 2013 om 15:12
nl
Minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken heeft het Waalwijkse reclamebureau Digi-D een ultimatum gesteld. De regering betaalt een vergoeding zodat het Waalwijkse bureau de kosten kan opbrengen om de naam van het bedrijf te veranderen.
Geschreven door

Gaat het reclamebureau niet op dit laatste aanbod in, dan dient het ministerie een klacht in bij het College Bescherming Persoonsgegevens.
Digid of Digi-D?Het Waalwijkse bedrijf beschikt over een hoop privégegevens van mensen die denken dat ze naar de overheidssite Digid.nl mailen. Over die naamsverwarring is al lange tijd gedoe. Het reclamebureau had de naam al in gebruik, voordat de overheid de persoonlijke DigiD invoerde.
Er is al meerdere keren contact geweest over een vergoeding aan het bureau, maar het ministerie vond de gevraagde bedragen steeds onvoldoende onderbouwd. De eisen zouden ook nogal hoog uitvallen. Als het reclamebureau nu niet op het aanbod ingaat, stapt het ministerie naar het College Bescherming Persoonsgegevens.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.