Slechtste slogan van 2013: 'It's De Cock that makes the man'

TILBURG - Jan de Cock Mode in Tilburg kwam het afgelopen jaar met de allerslechtste slogan van Nederland op de proppen: 'It's de Cock that makes the man'. De Tilburgse kledingzaak is uitgeroepen tot winnaar van de verkiezing 'Slechtste Slogan van 2013'.
Dat is maandagmiddag bekendgemaakt in het televisieprogramma Studio MAX Live.

Blij en verrast
Eigenaar van de modezaak, Jan-Hein de Cock, laat weten dat hij aan de ene kant blij is met de prijs, maar ook verrast was over de nominatie. "Daar ben ik heel eerlijk in, want het is helemaal geen slechte slogan. Wij krijgen er uitsluitend positieve reacties op."

Al is het dan de titel voor slechtste slogan, toch is De Cock er trots op: "Vorig jaar won Hema de verkiezing. Dat is een groot concern. Nu win ik het als kleine ondernemer met een winkel."

Stemmen
Via een website konden mensen tot zondag stemmen. Onder de overige genomineerden waren slogans als 'Peter van de Peet, voor al uw elektriciteet', Zonder Heem kunde nie' (Heemkunde Werkgroep Reusel) en 'We do our business in your mouth' (Howard Family Dental).

Jozef Timmerwerken
Vorig jaar won een Brabantse slogan, ook al de oneervolle titel van een soortgelijke wedstrijd. 'Al meer dan 2000 jaar een begrip!' van Jozef's Timmerwerken uit Etten-Leur werd verkozen tot de slechtste slogan van 2012. De timmerman won een verkiezing van Radio Veronica.