Frits van Eerd: 'Jumbo blijft plofkip verkopen, maar spotjes raken mij in mijn hart'
Toch is de Veghelse supermarktketen volgens Van Eerd in het interview niet van plan te stoppen met de verkoop van de goedkope kip. Vlees met een laagste-prijsgarantie is volgens de topman een belangrijke succesfactor van Jumbo.
Ondanks vragen van klanten, zou van een omzetdaling geen sprake zijn. Ook zegt Van Eerd het goed te vinden voor de bewustwording van het publiek dat veel mensen zich druk maken over goedkoop vlees.
Ook campagne op televisieWakker Dier begint vanaf dit weekend naast het plofkip-offensief op de radio ook op televisie een campagne tegen Jumbo en Albert Heijn. Deze campagne zal volgens de NOS de hele maand duren.
De dierenrechtenorganisatie richt de pijlen juist op Jumbo en Albert Heijn omdat zij als 'supermarktkoning' (AH) en 'kroonprins in supermarktland' (Jumbo) 'elkaar gevangen houden'. De een wil volgens Wakker Dier niet onder doen voor de ander, waardoor geen van beiden als eerste wil overstappen op kip met één Beter Leven ster. Met als gevolg dat volgens Wakker Dier ook andere supermarkten niet in beweging komen.
SchokkendIn een reactie laat Wakker Dier weten dat ze het schokkend vinden dat Frits van Eerd het dierenleed van de plofkip een succesfactor noemt. "Zolang Jumbo plofkippen blijft verkopen, blijven wij actie voeren", aldus een woordvoerder.
[youtube:body:http://www.youtube.com/watch?v=nG7Wluhp0zE]