Flyeren door politieke partijen niet meer van deze tijd, zegt imagodeskundige uit Breda

11 maart 2014 om 16:55
nl
Politieke partijen die vlak voor de verkiezingen foldertjes, snoepjes en erwtensoep uitdelen. We zien het deze week, vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen, weer volop. Maar of het ook werkt ? Nee, zegt imagodeskundige Rudy van Belkom van imagobureau TINK uit Breda.
Geschreven door

"De politieke partijen zijn een beetje stil blijven staan, je hoort ze het hele jaar niet en nu plotseling wel", zegt Rudy van Belkom. Hij denkt niet dat het uitdelen van rozen, zoals de PvdA doet, effectief is : "Vertrouwen in de politiek is emotie en zit niet in een roos", aldus Van Belkom. Ook foldertjes en stickers uitdelen heeft weinig zin, denkt de imagodeskundige uit Breda.
In de klikoOp de weekmarkt in Oirschot staat de PvdA dinsdag campagne te voeren. Veel mensen willen de foldertjes niet aannemen. "Ik hoef helemaal  niks uit die kraam, dat ding dat gaat bij ons in de kliko," zegt een bejaarde man die niet gaat stemmen. Een andere voorbijganger laat weten dat hij niets van PvdA-leider Samsom moet hebben. Zelfs de erwtensoep van de PvdA verkiezingskraam vindt nauwelijks aftrek. "Die maak ik thuis veel lekkerder", zegt een vrouw.
Afra Pronk staat in Oirschot campagne te voeren en merkt dat veel mensen geen interesse hebben in de politiek. "Er is veel wantrouwen bij de mensen, sommigen zeggen zelfs dat ze de folder in het vuur gooien. Dat is anders dan vier jaar geleden." Pronk denkt dat door de crisis en de bezuinigingen veel  mensen zich afkeren van de politiek.
Een schrale troost is er nog wel, de rozen die de PvdA uitdeelt, die nemen de mensen nog wel aan, aldus Afra Pronk.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.