Advertentie
Snackproducent Ad van Geloven opent aanval op concurrenten: 'We gaan Van Dobben inhalen'
25 maart 2014 om 07:51
nl
Snackproducent Ad van Geloven uit Tilburg zet de aanval in op de kroketten van Kwekkeboom en Van Dobben.
Dat schrijft het Financieele Dagblad dinsdag. De eigenaar van onder meer Mora in Maastricht probeerde in 2012 tevergeefs met de producent van deze luxekroketten te fuseren. Nu gaat Ad van Geloven in zijn eigen markt, de verkoop via de horeca, de concurrentie met hen aan. BourgondiërVan Geloven ontwikkelde voor deze zogenoemde 'buitenshuismarkt' een nieuwe kroket en een extra grote bitterbal onder de naam Bourgondiër. De verkoop van die nieuwe snacks groeit volgens topman Peter Doodeman van de krokettenfrabrikant ieder jaar zo'n twintig tot 25 procent. “We zitten nu op een kwart van Van Dobben, maar die gaan we inhalen.”
Advertentie
Advertentie