Europa’s grootste seksshop wordt sponsor bij NAC Breda

BREDA - Pabo, de grootste online sexshop van Europa, gaat NAC sponsoren. De leverancier van lingerie en seksspeeltjes heeft met de Bredase voetbalclub een contract afgesloten voor een jaar. Pabo gaat de komende tijd uitgebreid campagne voeren, maar begint bij NAC met reclameborden langs het veld.
De sponsoring van NAC Breda is onderdeel van een grotere reclamecampagne in de voetbalwereld. Onder het motto 'Verras je partner' gaat de erotisch webwinkel ook in zee met met FC Utrecht, Heerenveen, ADO Den Haag, FC Groningen en Excelsior. Met Willem II in Tilburg is gesproken, maar heeft nog niet geleid tot een overeenkomst.

'Achter elke man zit een supervrouw'
"NAC Breda heeft ons benaderd om iets te doen in voetballerij", zegt Audrey van Ham, category director van Pabo. "Wij zijn op zoek naar een manier om een groot publiek te bereiken."

Een stadion met duizenden supporters is een groot publiek. "Voetbal is daar de uitgelezen kans voor, omdat achter de meeste mannen een supervrouw zit. En die is vaak niet mee. We willen daar eigenlijk de aandacht op vestigen. Los van de aandacht die naar het voetbal gaat, is het leuk om de vrouw te verrassen met iets spannends."  

Lingerie in clubkleuren
Pabo is voor NAC Breda een middelgrote sponsor. Voorlopig start de onlineseksshop met uitingen op reclameborden langs het veld. In de loop van het nieuwe seizoen gaat het bedrijf ook andere acties voeren.  

De campagne 'Verras je partner' is nog in ontwikkeling, maar zo gaat een speciale ‘Pabo on tour’-bus de clubs aandoen. Zo kan voorafgaand aan een wedstrijd bijvoorbeeld een lingerieshow gegeven worden. Daarnaast werkt Pabo aan een lijn van lingeriesetjes in de kleuren van de participerende clubs. "Daar zijn we hard en druk mee bezig", aldus Van Ham.

Geen seksspeeltjes op voetbalshirt
Met de sponsoring van de zes voetbalclubs zet Pabo de eerste stapjes in de voetbalwereld. Wellicht breidt de erotische webwinkel de activiteiten in de toekomst uit.

Een hoofdsponsorschap wordt niet uitgesloten. "Komende tijd kunnen we natuurlijk altijd kijken wat er mogelijk is", zegt Audrey van Ham. Maar de bedrijfsnaam plus een seksspeeltje op een voetbalshirt zal er niet komen. "We richten ons vooral op de lingerie. We worden nooit plat of ordinair."