Tilburger plaatst dvd-advertenties op Marktplaats met recensies: 'Haardvuur is knetterend spektakel'

1 augustus 2014 om 22:31
nl
Je hebt tig dvd's liggen van films die je liever kwijt dan rijk bent. Deze kan je natuurlijk op Marktplaats zetten, maar hoe val je op tussen alle advertenties? De Tilburgse schrijver René van Densen besloot er 'serieus' werk van te maken,zette tientallen advertenties op de verkoopsite en voorzag iedere film van zijn eigen recensies: "Extra's: interviews, featurettes en nog wat zooi die ik nooit gekeken heb. Kopen, jonguh. Ben ik er van af."
Geschreven door

Hieronder vijf van de beste 'Marktplaatsadvertenties' van Van Densen. Alle genoemde prijzen zijn exclusief eventuele verzendkosten.
1. The Postman Always Rings Twice (4 euro)"Die titel al he, daar vond ik al iets van. Hoezo belt de postbode. Ja, als hij een pakketje heeft, verdomme, anders doet hij het gewoon maar in de bus. Beetje aan mijn deur bellen. Enfin. Dit is er zo eentje die je gezien moet hebben. Zei men tegen mij. Dus ik heb 'm gezien. Nou. Okee. Vervolgens kijk ik op de achterkant. Daar heet het zelfs nog een 'niet te missen film-noir klassieker'. Dus deze film is schijnbaar verplicht. Ja, wie ben ik dan om hem jou te onthouden. JE MOET DEZE FILM KIJKEN JONGUH. HET MOET ! Kopen dus."
2. Vanilla Sky (3 euro)"Deze film heb je al tig keer op tv gezien, dus je moet er wel enorm van houden om hem te willen kopen. Dat mag. Ik hoef 'm alvast niet meer.

• Lengte: 130 min
  • Ondertiteling: Nederlands, Engels en nog een zwik talen
  • Extra's: interviews, featurettes en nog wat zooi die ik nooit gekeken heb
  • Regio 2 (Europese dvd spelers)
  • Jason Lee is helemaal verspild in deze film en dat is een schande
  • Kopen, jonguh. Ben ik er van af."

3. When Harry Met Sally (5 euro)"Nou, die beroemde kreunscène, die is dus best leuk. Meer wil ik er ook eigenlijk niet over kwijt. Alsof je die film niet zelf al gezien hebt. Tuurlijk wel. Misschien heb je zelfs gelachen. Of de afwas gedaan. Of de krant zitten lezen. Echt een veelzijdige film. Je kunt je teennagels knippen, of je tanden poetsen. Je kunt een liedje zingen tijdens de film. Zachtjes, anders stoor je andere mensen die meekijken. En kijk zelf maar wat voor liedje dat dan is. Ik heb een tekstsuggestie: lalalalalalala. Helemaal zelf geschreven!"
4. Big Fish (10 euro)"Deze film was heel cool. Echt heel cool. Ik wil 'm eigenlijk ook gewoon helemaal niet verkopen. Dus heb ik 'm expres wat duurder gemaakt. Zo van, shit, hij is eigenlijk te duur om te kopen. Dan koopt niemand hem. En kan ik 'm gewoon houden. Kan ik mezelf tóch wijsmaken dat ik het echt heus geprobeerd heb om hem te verkopen. Echt, kijk zelf. Er staat een advertentie en alles. Het is net echt."
5. Haardvuur (1 euro)"In dit 60 minuten lange fantasy-epos trekken verschillende haardvlammen ten strijde tegen elkander. Levens worden verwoest, vonken spetteren in het rond, en het geheel is een knetterend spektakel. Reis mee met de verschillende vlammen terwijl ze je hele scherm in lichterlaaie zetten, met een reusachtig vuur tot gevolg. Tenzij je maar een kleine TV hebt, dan is het een minivuurtje. Je moet er wel voor openstaan, anders lijkt het maar gewoon een suffe haardvuurDVD."

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.