Jumbo gaat Nederlandse groenten promoten na Russische boycot

15 augustus 2014 om 13:44
nl
Jumbo in Veghel gaat in zijn winkels groenten en fruit van eigen bodem promoten, in reactie op de Russische boycot. De supermarktketen zegt hiermee in te spelen op de behoefte van veel klanten die Nederlandse telers willen steunen.
Geschreven door

Jumbo wil uit concurrentie-overwegingen nog niet zeggen hoe het de Nederlandse producten in de schijnwerpers gaat zetten en ook niet wanneer de campagne start. ,,Wij werken er hard aan'', aldus een woordvoerster.
Hart onder de riemVeruit het grootste deel van de groenten en fruit die Jumbo verkoopt, komt naar eigen zeggen uit Nederland. Het bedrijf wil ook de telers met wie het vaak al jaren samenwerkt, met de campagne 'een hart onder de riem steken'.
Eerder pleitten zeven grote glastuinbouwverenigingen al voor het eten van meer Nederlandse groenten. De Russische voedselboycot betreft 0,1 procent van de totale Nederlandse export. Dat meldt het CBS. Maar het gaat bij groenten, fruit, zuivel en vlees wel voornamelijk om de export van producten van eigen bodem en dat zijn juist producten waar Nederland relatief veel aan verdient.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.