Jumbo Super Mart Barbie heeft haar Super Mart Ken gevonden: samen één minuut winkelen voor goed doel

22 augustus 2014 om 23:01 • Aangepast 21 november 2020 om 22:55
nl
Jumbo Super Mart Barbie heeft haar Ken gevonden en samen gaan ze één minuut gratis winkelen. Wat ze in hun boodschappenkarretje stoppen, gaat naar het goede doel: de Voedselbank.
Profielfoto van
Geschreven door

Het grootste supermarktmysterie van het jaar is opgelost. De Veghelse supermarktgigant is vrijdag in contact gekomen met het meesterbrein achter parodiewebsite Jumbosupermartken.nl. Of beter gezegd: meesterbreinen. Daarmee is de zoektocht van Super Mart Barbie naar Super Mart Ken tot een goed einde gebracht.
Spontaan ontstaan“Het idee is eigenlijk heel spontaan ontstaan”, lacht bedenker Nico Wolters uit Groningen. Samen met twee collega’s riep hij de hilarische website in het leven. De website Jumbo Super Mart Ken is een parodie op de officiële website van Jumbo.
Volgens Wolters was de aanleiding een drukfout op een kassabon: ‘Jumbo Supermartken’. “We waren begin deze maand met z’n drieën boodschappen aan het doen bij Jumbo en zagen de drukfout. We staken meteen de koppen bij elkaar om hier iets leuks mee te doen”, legt Wolters uit.

Wachten op privacy instellingen...

'Leek op een grap'Het drietal besloot om de drukfout heel letterlijk te nemen: een olifant met een supermanpak met het gezicht van sportpresentator Mart Smeets, met daarboven op een Ken-speelpop. Als programmeurs wisten ze exact hoe ze dit moesten aanpakken. “We hadden alleen nooit verwacht dat dit binnen twee weken zo werd opgepikt”, verwondert Wolters zich.
De Veghelse supermarktketen reageerde nog geen dag later op ludieke wijze op de parodie. Het bedrijf riep de website Jumbo Super Mart Barbie in het leven, die Jumbo Super Mart Ken uitnodigt om één minuut gratis boodschappen te komen doen. “We dachten eerst dat het een grap was, maar toen Jumbo het officieel bracht, leek het toch echt te zijn. Heel goed.”

Wachten op privacy instellingen...

HuwelijksaanzoekDat Jumbo met een knipoog zou reageren, had Wolters wel verwacht. “Het is alleen allemaal erg snel gegaan. Er zaten op een gegeven moment 900 bezoekers op hetzelfde moment op onze website. Vooral via social media werd het ontzettend veel gedeeld”, blikt Wolters terug.
De grap viel vooral goed bij ene Veerle Neger uit Amsterdam. Zij schreef op Facebook graag te willen trouwen met de bedenker van Supermartken.nl. “Daar hebben we smakelijk om moeten lachen”, vertelt de bedenker.
Boodschappen naar goed doelEn wat betreft de één minuut gratis boodschappen? “Als dat inderdaad door gaat, gaan de boodschappen naar een goed doel, zoals de Voedselbank.”

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.