Bossche föhnfusie ophanden: kappersketen Brainwash is geknipt voor Clubkappers
De ketens hebben samen meer dan tweehonderd salons en ruim 1500 kappers. De omzet van het nieuw te vormen bedrijf zou in 2015 boven de 48 miljoen euro uit moeten komen.
Mark Hogenelst en Ivo Priem van Clubkappers gaan leiding geven aan de nieuwe holding. Zij hebben samen vijftig procent van de aandelen. De overige aandelen zijn van investeringspartner BL Capital/3RS.
Formules voorlopig hetzelfdeDe formules van Brainwash en Clubkappers blijven dit jaar en in 2015 nog in de huidige vorm bestaan. Wat er daarna gaat gebeuren, is nog onduidelijk. "We gaan voorlopig uitproberen wat het beste werkt. Uiteindelijk willen we de beste eigenschappen van de twee ketens combineren. Misschien is er dan ook sprake van een nieuwe naam", zegt Ivo Priem.
De fusie heeft volgens Priem geen gevolgen voor de kappers van Brainwash: "We richten ons vooral op uitbreiding, dus er zullen alleen maar banen bijkomen. De arbeidsvoorwaarden blijven ook gewoon hetzelfde."
Sponsorschap FC Den BoschBrainwash, dat sinds 2006 bestaat, is subhoofdsponsor van voetbalclub FC Den Bosch. Het stadion van de club draagt zelfs de naam van de kappersketen.
Wat de fusie betekent voor FC Den Bosch is nog onduidelijk volgens Priem: "We zullen de huidige contracten in elk geval respecteren, daarna kijken we weer verder."