Hoofdsponsors Into Telecom en Goodmorning stoppen bij NAC: 'Blij dat we vroeg duidelijkheid hebben'

5 september 2014 om 14:13
nl
NAC moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. De bedrijven Into Telecom en Goodmorning, die nu beiden op het shirt van de Bredase club prijken, stoppen aan het einde van het seizoen. "Het is jammer, maar het sloeg niet in als een bom", zegt NAC-directeur Justin Goetzee.
Geschreven door

"Beide partijen geven met name aan dat de doelstelling op het halen van naamsbekendheid gehaald is", zegt NAC-directeur Justin Goetzee over het stoppen van de hoofdsponsors. "Dat NAC daar een belangrijke bijdrage aan heeft geleverd, maar dat ze daarom het contract beëindigen."
NAC niet in rep en roerNAC is niet heel erg verrast dat aan de samenwerking een einde komt. "Het is natuurlijk altijd jammer, want het is makkelijker om bestaande contracten te verlengen dan nieuwe sponsors binnen te halen. Maar het sloeg niet in als een bom. Je weet dat het kan gebeuren. Ze zijn duidelijk geweest dan ze hun doelstelling hebben gehaald en ik ben blij dat we vroeg duidelijkheid hebben", aldus Goetzee.  
NAC is dan ook niet in rep en roer. "Helemaal niet", zegt de directeur van de Bredase eredivisionist. "Sterker nog, er ligt al een plan van aanpak klaar hoe wij een nieuwe hoofdsponsor gaan werven. We hebben al gesprekken gevoerd met een aantal partijen. Ook met een aantal marketingbureaus die ons kunnen ondersteunen. Het proces is al in volle gang."
Vertrek Jan-Willem van DijkVolgens Justin Goetzee heeft het vertrek van Jan-Willem van Dijk weinig te maken met het stopzetten van het hoofdsponsorschap van Into Telecom. Van Dijk is oud-eigenaar van Into Telecom en werd, nadat hij zijn aandelen had verkocht, onbezoldigd manager bij NAC. Niet zo lang, want onlangs stapte hij op.
"Dat heeft niet veel met elkaar te maken", zegt Goetzee. "Jan-Willem is natuurlijk een enorme NAC-aanhanger en is mede daarom hoofdsponsor van NAC geworden. En nu zie je dat ze heel kritisch kijken of ze de doelstelling wel of niet hebben gehaald. Dat is nu een zakelijke overweging."  
Nieuwe invullingHet stoppen van het hoofdsponsorschap betekent niet dat beide bedrijven bij NAC van het toneel verdwijnen. "We gaan met Goodmorning daar nog over in gesprek. Ze hebben al aangegeven de samenwerking een andere invulling te willen geven. Into Telecom blijft drie jaar aan ons verbonden via de Into Telecom-lounge", aldus Justin Goetzee.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.