Video

Laatste knuffels en geluidsboxen worden opgehangen, Park Hilaria Eindhoven is bijna klaar

31 juli 2015 om 01:12
nl
Dikke donkere wolken pakken zich donderdagavond samen boven het terrein van Park Hilaria in Eindhoven. Het terrein is, op een enkele kermisexploitant na, verlaten en de dikke druppels die uit de hemel vallen, maken het beeld niet mooier. Toch is er geen reden voor een droevige stemming. De meeste exploitanten zijn namelijk klaar voor Park Hilaria. "Nog even de laatste dingen schoonmaken en dan kunnen we weer knallen."
Geschreven door

De meeste grote attracties stonden volgens de organisatie donderdagavond al klaar. De exploitanten hiervan kwamen veelal uit Tilburg en Uden. Ze wilden hun attractie zo snel mogelijk opzetten in Eindhoven zodat ze nog even kunnen uitrusten voordat Park Hilaria vrijdag open gaat.[tweet:body:https://twitter.com/ParkHilaria/status/626452862965547009]  
Puntjes op de iDe avond voordat het park opent, zijn het vooral de kleine dingetjes die nog moeten gebeuren. Een beetje schoonmaken, de laatste prijzen uitpakken en ophangen, hier en daar een reparatie uitvoeren en kijken of de lampen en de muziek het doen.
Waar je in Tilburg over de toeschouwers struikelt tijdens de opbouw, gebeurt dat in Eindhoven in alle rust. Met een muziekje op de achtergrond maken de exploitanten hun attractie gereed. Dat er weinig toeschouwers zijn vinden ze niet erg. Het geeft ze rust bij de opbouw.  
De toppersDe lijst met attracties is lang. Een grote naam, zoals The Tower in Tilburg, ontbreekt in Eindhoven. Toch kunnen kermisliefhebbers hun hart ophalen. Mariola Scheepstra van de organisatie is vooral heel trots op het feit dat de Infinity en de Sound Machine in Eindhoven staan. "Dit zijn voor ons nieuwe attracties waar we blij mee zijn", vertelt ze. Maar natuurlijk staan ook het klassieke reuzenrad en de draaimolen op het terrein.  
[youtube:body:https://youtu.be/0g7rwSyENe8]  
Hoewel er dus nieuwe namen in Park Hilaria staan, zit er niet veel vernieuwing tussen de attracties. Dit heeft volgens Scheepstra met de crisis te maken. "Doordat er minder geld binnen komt, kunnen de exploitanten in de branche niet investeren in een nieuwe attractie", vertelt ze.
Het zorgt ervoor dat exploitanten creatief moeten zijn. De Spinning Coaster XXL is daar een goed voorbeeld van. "De exploitant heeft een heel nieuw stuk aan hun achtbaan gezet", vertelt Scheepstra. "In plaats van dat ze dus een nieuwe attractie kopen, passen ze hun oude attractie aan."

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.