Bankpas niet klaar voor snoepautomaat, automaatservice uit Son luidt noodklok: ‘Dit is slecht’ - Omroep Brabant

Bankpas niet klaar voor snoepautomaat, automaatservice uit Son luidt noodklok: ‘Dit is slecht’

7 november 2014 om 08:58
nl
Het zal vanaf volgend jaar moeilijker worden om snoep en frisdrank uit de bedrijfskantine te kopen, omdat grote fabrikanten van automaten dan overstappen op contactloos betalen. Willem van den Berg van automaatservice Maas International uit Son luidt de noodklok.
Geschreven door

“Dit is slecht voor de branche. Pas 40 procent van alle mensen beschikt over een nieuwe pas, waarmee contactloos kan worden betaald'', vertelt Van den Berg. Met contactloos betalen reken je af door je betaalpas kort tegen de betaalautomaat aan te houden.
Automaten omgebouwdMensen moeten volgend jaar het snoepgoed uit de automaat kopen met de nieuwe pas. Omdat de chipknip verdwijnt en pinnen vaak niet kan bij snoepautomaten, worden alle automaten omgebouwd om het nieuwe betalen in te voeren.
Omdat nog niet iedereen een nieuwe pas heeft, verwacht Van den Berg veel problemen. ''Bedrijven moeten nu kiezen tussen een gesloten pasjessysteem, een muntgeldsysteem, het contactloos betaalsysteem of pinnen. Al is de laatste optie eigenlijk geen mogelijkheid omdat dat veel te duur is.''
'Omzet gaat hierdoor dalen'Van den Berg, die 1400 automaten met chipknip in Nederland beheert, had liever gezien dat de chipknip nog een jaar te gebruiken was. ''Dan hadden de banken nog een jaar de tijd gehad om de nieuwe passen uit te geven. Ik had dan geen problemen verwacht.''
Nu verwacht de directeur van Maas International dat de omzet volgend jaar onder druk komt te staan. ''Sommige mensen zullen onze automaten voorbij lopen omdat ze geen kleingeld of nieuwe pas hebben. Daardoor zal onze omzet gaan dalen. En dat zal meer zijn dan een paar honderdduizend euro.''

App ons!

Heb je een foutje gezien of een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.