Bol.com niet bang voor concurrentie door Amazon: 'Zestig procent van klanten kiest toch voor ons'

12 november 2014 om 09:34
nl
Bol.com, met zijn distributiecentrum in Waalwijk, is niet bang voor de concurrentie van Amazon. Dit concern is woensdag begonnen met de verkoop van e-books via de nieuwe Kindle Store op amazon.nl. Eerdere buitenlandse concurrentie was ook geen probleem voor de online boekengigant. "Nog altijd zestig procent van de consumenten kiest voor ons bedrijf", zo laat Bol.com weten.
Geschreven door

De marktleider ziet de komst van een nieuwe concurrent dan ook met vertrouwen tegemoet. "De Nederlandse markt is al behoorlijk sterk ontwikkeld met zo'n 150 aanbieders", zei topman Daniel Ropers. "Daarbij zijn ook al grote Amerikaanse partijen als Apple en Google". Ook retailexperts denken dat Nederlandse webwinkels waarschijnlijk weinig te vrezen hebben. Een deskundige denkt eerder dat de komst van Amazon tot het verder teruglopen van boekverkopen in fysieke boekhandels zal leiden.
20.000 Nederlandstalige titelsHet Amerikaanse webwinkelbedrijf Amazon maakte woensdag bekend dat het de Nederlandse markt gaat betreden op het gebied van e-books. Tot dusver werden klanten via amazon.nl doorgelinkt naar de Britse webpagina van Amazon.
Volgens topmanager Jorrit van der Meulen van Amazon Kindle is de nieuwe elektronische boekwinkel 'op maat gemaakt voor Nederlandse klanten'. Er zijn ruim 20.000 Nederlandstalige titels verkrijgbaar.
BestsellersIn het assortiment zitten bestsellers als 'De Kraamhulp' van Esther Verhoef uit Den Bosch, 'Kieft' van Michel van Egmond, 'Toen ik je zag' van Isa Hoes uit Den Bosch en 'Huis van herinneringen' van Nicci Gerrard. Verder biedt Amazon meer dan drie miljoen titels aan in andere talen.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.