Eigenaar BOB-logo dreigt Eindhovense coffeeshops voor rechter te slepen

21 november 2014 om 18:04 • Aangepast 26 september om 14:32
nl
De Groene BOB-campagne van de Vereniging Coffeeshops Eindhoven wordt waarschijnlijk binnenkort alweer gestaakt. De campagne wijst wietgebruikers er op na een blowtje voor veilig vervoer te kiezen. Het Belgische bedrijf VCE dat eigenaar is van het bekende BOB-logo dreigt met een gang naar de rechter als de coffeeshops zijn logo en naam blij 'misbruiken'. Binnen 48 uur eist het bedrijf een reactie van de coffeeshops.
Profielfoto van Redactie
Geschreven door
Redactie

Volgens Aernout Ackermans van de vereniging van coffeeshops wordt daar nu over gesproken.
Niet over inhoud"Het is jammer, maar waarschijnlijk staken we de actie en halen we de website uit de lucht. Jammer dat het weer niet over de inhoud gaat en dat Veilig Verkeer Nederland zelf niet met een campagne komt."
Met 'weer' doelt Ackermans op vijf jaar geleden. Toen staakten de coffeeshops dezelfde campagne, omdat Veilig Verkeer Nederland dreigde met juridische stappen. Dit keer stuurde VCE, de eigenaar van BOB, een brief naar de coffeeshops.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.

Deel dit artikel
Download de app en draag het gevoel van hier altijd bij je!