Wakker Dier: 'Meer kiloknallers bij supermarkten, ook bij Jumbo en C1000'

5 mei 2015 om 12:39
Foto: Ben Saanen
Foto: Ben Saanen
De zeven grote supermarkten zijn weer meer gaan stunten met keurmerkloos vlees. Dat concludeert Wakker Dier na een uitgebreide analyse van de aanbiedingen bij supermarkten. Bij de Brabantse supermarktketen Jumbo verdubbelde het aantal kiloknallers in het eerste kwartaal van 2015 ten opzichte van een jaar geleden. Toch scoort Jumbo lang niet het slechtst.
Geschreven door

Om het aantal kiloknallers te berekenen, kijkt Wakker Dier naar vlees dat onder de gemiddelde prijs van kattenvoer wordt verkocht. De door Jumbo overgenomen supermarktketen C1000 staat in dat rijtje op de eerste plaats, op de voet gevolgd door PLUS.
ZorgwekkendWakker Dier noemt de stijging van het aantal kiloknallers bij de grote supermarkten 'zorgwekkend'. "Het stunten verergert de prijsdruk in de keten van supermarkt tot boer. Uiteindelijk gaat dat in onze ogen ten koste van boeren en dieren."
Wakker Dier keek ook naar het aantal plofkipaanbiedingen. In dat rijtje scoort Jumbo het best, want de van oorsprong Veghelse supermarkt verkoopt geen plofkip meer. Bij PLUS en Albert Heijn steeg het aantal aanbiedingen van plofkippen flink. C1000 had in het eerste kwartaal van 2015 de meeste plofkipaanbiedingen.

Tip ons!
Heb je een foutje gezien of een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.

Wachten op privacy instellingen...