Video

Mobiel bellen in De Heen gaat nog altijd slecht: 'Zendmast verkeerd ingesteld'

8 mei 2015 om 14:14
nl
De zendmast die vorig jaar is geplaatst om het mobiel bellen in De Heen te verbeteren heeft tot nu toe weinig effect. Dat zeggen bewoners van het dorp. Zij klagen dat ze nog altijd niet binnenshuis kunnen bellen, terwijl dit wel beloofd is door provider Vodafone.
Geschreven door

In februari 2014 werd de mast in Steenbergen geplaatst omdat inwoners van De Heen al jaren niet mobiel konden bellen. Maar ondanks de komst van de mast is het dorp nog altijd slecht mobiel te bereiken. Klanten van KPN daarentegen, hebben wel goed bereik.
"Buiten kan het heel af en toe, maar binnen hebben we gewoon helemaal geen bereik", vertelt inwoner Frans van Nieuwenhuijzen. "Die mast staat gewoon te ver weg. Daardoor kun je nu op de snelweg A4 wel goed bellen, maar die mast was bedoeld voor de inwoners van De Heen."
'Ook hulpdiensten slecht bereikbaar'Het probleem gaat niet alleen over het versturen van sms'jes of WhatsApp-berichten. Ook de hulpdiensten hebben volgens Van Nieuwenhuijzen geregeld problemen door de slechte dekking van het netwerk, waardoor aanrijtijden in het gedrang komen.
"Een paar jaar geleden zakte een man door het ijs, de ambulance reed verschillende keren voorbij de plek waar hij moest zijn. Dat is gewoon levensgevaarlijk."
'Technisch probleem'Vodafone laat in een reactie weten dat de mast verkeerd is ingesteld. Het technische probleem is volgens de provider vrijdagmiddag om vijf uur verholpen. Inwoners van De Heen zouden dan dus wel mobiel bereikbaar moeten zijn.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.