Bosch Parade is ongekend populair op social media

DEN BOSCH - De Bosch Parade is ongekend populair. En niet alleen in Den Bosch en omstreken. De organisatie plaatste vorige week een video op social media van een compilatie van zes edities van de parade. Die ging de hele wereld over.
Op de Facebook-pagina alleen al werd de video meer dan 40.000 keer gedeeld en door drie miljoen unieke profielen gezien. "Het is mooi om te constateren dat het Boschjaar 2016 ook na de Jeroen Bosch tentoonstelling onverminderd in de belangstelling blijft staan", aldus Marc Eysink Smeets, zakelijk leider van Bosch Parade. Bosch Parade is onderdeel van de manifestatie Jheronimus Bosch 500.


De positieve belangstelling is ook terug te zien in de reacties die de organisatie van Bosch Parade sinds deze week ontvangt. Veelal Amerikanen en Canadezen zijn lyrisch over de hedendaagse stoet van kunstzinnige creaties.

Nog drie weken wachten
Over iets minder dan drie weken, op 16, 18 en 19 juni, trekt de kleurrijke parade van kunstzinnige creaties geïnspireerd op Jheronimus Bosch over de rivier de Dommel.

Bosch Parade 2016 belooft weer een bijzonder schouwspel te worden met projecten in verschillende soorten en maten. De titels maken in ieder geval nieuwsgierig: Catamadraal, Overcrowded, Vlammende Lusten & Knallende Lasten, Anaki en We Leven Vrolijk Verder.
Meer over dit onderwerp:
bosch parade den bosch social media
Deel dit artikel: