Nieuwe internetstoring bij Ziggo: ook Brabantse klanten weer getroffen

20 augustus 2015 om 03:09 • Aangepast 21 november 2020 om 16:31
nl
Er doet zich woensdagavond opnieuw een storing voor bij Ziggo. Een DDoS-aanval heeft de provider getroffen waardoor 60 procent van de ruim 3,2 miljoen internetklanten van Ziggo 'last kunnen krijgen' van de storing. In Brabant hebben de regio's Tilburg, Breda, Roosendaal en Den Bosch last van de storing.
Profielfoto van
Geschreven door

Het gaat allemaal om klanten in het voormalige verspreidingsgebied van Ziggo, voor de fusie met UPC. Voormalige UPC-klanten hebben er geen last van.

Wachten op privacy instellingen...

'Nog grotere aanval dan dinsdagavond'Volgens een woordvoerder van het internetbedrijf is de DDoS-aanval 'nog groter' dan die van dinsdagavond. "Daarom werken de maatregelen die we toen hebben genomen, op dit moment niet.'' De technici van Ziggo zijn 'druk bezig' met pogingen het probleem te verhelpen. Hoe lang dat gaat duren, kan hij niet zeggen.

Wachten op privacy instellingen...

Volgens de site allestoringen.nl waren er rond 21.30 uur zijn er al meer dan 12.500 meldingen binnengekomen, voornamelijk uit Amsterdam, Den Haag, Groningen, Utrecht, Tilburg, Rotterdam en Zwolle.
Dinsdagavond ook al grote storingDinsdag kampte Ziggo ook met een grote en langdurige storing als gevolg van een zogeheten DDoS-aanval. Bij een dergelijke aanval worden servers bestookt met data zodat sites overbelast raken en het systeem niet meer goed werkt. Wie er achter de aanval zitten is niet bekend en ze zijn volgens kenners ook moeilijk te achterhalen.
Ziggo heeft laten weten dat er wordt gekeken naar een regeling voor getroffen klanten. "Maar of mensen schadeloos gesteld kunnen worden, is afhankelijk van onder meer de duur van de storing", aldus de woordvoerder, die denkt dat het internetbedrijf donderdag meer bekendmaakt over een eventuele regeling.

Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...

Wachten op privacy instellingen...


App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.