Excuses voor bejaarden na urenlang wachten op kapotte lift: 'We hadden liever een nieuwe'

14 september 2015 om 15:21
nl
Wooncorporatie Casade heeft maandag haar excuses aangeboden aan de hulpbehoevende bejaarden die vorige week urenlang moesten wachten op een kapotte lift. De bewonerscommissie van het seniorencomplex in Waalwijk ging maandagochtend in gesprek met een delegatie van Casade, meldt bewoner Tiny Vugts aan Omroep Brabant.
Geschreven door

Een groep van elf bewoners moest donderdagavond ruim zes uur lang wachten alvorens de kapotte lift van het seniorencomplex in Waalwijk werd gerepareerd. De bejaarden moesten plassen in een steegje en konden niet bij hun medicijnen komen.
'In de steek gelaten'Voor Tonnie Versluis dreigde het verkeerd af te lopen. Ze werd onwel en zakte in elkaar, waarop ambulancepersoneel haar met spoed moest behandelen. “We zijn collectief in de steek gelaten”, vertelde het slachtoffer naderhand geschrokken.
Om dergelijke probleemsituaties in het vervolg te voorkomen, hangt er een brief naast de lift met daarop instructies. “We hadden liever een nieuwe lift gezien, maar die komt er door gebrek aan geld niet. Wel is de huidige lift gerepareerd en grondig nagekeken door de monteur”, vertelt Vugts.
LEES OOK: ‘We zijn in de steek gelaten’, hulpbehoevende bejaarden wachten urenlang voor kapotte lift Waalwijk
Geen aangifteDe bewoners geven aan af te zien van aangifte, omdat het voorval niet volledig te wijten is aan de wooncorporatie. “Met de nieuwe richtlijnen krijgen we sneller de juiste partij te pakken en kan er sneller gehandeld worden”, aldus Vugts.
Het Zuid-Hollandse bedrijf Orona, de ontwikkelaar van de lift, wil niet reageren op het voorval en verwijst de pers door naar Casade. Die gaf donderdag aan de hele situatie te betreuren.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.