‘Zo. Nu eerst een Bavaria’ wordt ingeruild voor nieuwe slogan

LIESHOUT - Bavaria stopt na dertig jaar met de beroemde slogan ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’. De zin wordt ingeruild voor de internationale campagne ‘Welcome to the family’.
In de nieuwe reclame die bij de campagne hoort is te zien hoe mensen over de hele wereld feest vieren. “Bier verbroedert en brengt mensen samen. Daarom willen we deze universele boodschap uitdragen", aldus het merk.
[youtube:https://www.youtube.com/embed/d3hLWbdnsvU]


Afgelopen zomer spande Bavaria nog een kort geding aan tegen internetbedrijf Your Hosting, omdat zij in een radiospotje de tekst ‘Zo. Nu eerst naar de cloud’ gebruikten. Het biermerk was daar niet blij mee, maar verloor de zaak.

In het Engels
In Bavariadorp Lieshout moeten de meeste mensen nog even wennen aan de nieuwe reclame."Ik vond de oude zin 'zo nu eerst een Bavaria', veel beter", zegt een man. Een andere man vraagt zich af waarom de nieuwe reclame in het engels is: "Wij zijn hier toch in Nederland".

Maar er zijn ook positieve reacties: "Bavaria is een echt familiebedrijf, dus die reclame komt helemaal goed", zegt een man. Een vrouw zegt: "Een gezellig biertje in een gezellig dorp, één grote familie, helemaal goed".