Seks met je nieuwe vlam, hoe lang wacht de Brabantse single?

11 februari 2016 om 20:08
nl
Wie altijd al heeft gedacht dat Brabanders ware vrouwenveroveraars en mannenverslinders zijn, moet zijn standpunt bijstellen. Brabantse singles blijken namelijk helemaal niet zo snel het bed in te duiken met een nieuwe vlam, zo meldde datingsite Lexa donderdag.
Profielfoto van Yoeri Nijs
Geschreven door
Yoeri Nijs

Brabantse én Limburgse singles die hun nieuwe vlam hebben ontmoet, willen volgens Lexa 'pas' na één tot drie maanden met de nieuwe liefde in het bed duiken. Ze zijn daarmee uiterst terughoudend in vergelijking met singles boven de rivieren. Die willen dit volgens de datingsite al na een week.
Wel eerder zoenenDaar staat tegenover dat de singles uit het zuiden eerder zoenen. Zij doen dit meestal al na een week. De andere Nederlanders wachten hier langer mee. Hiermee lijkt het er wel op dat, als ze gaan zoenen, het meteen raak is en ze ook maar meteen de lakens willen delen.
Overigens is er in het zoengedrag over de gehele linie wel een verschil, zo beweert Lexa. Zo zoenen mensen tussen de 25 en 34 sneller dan 55-plussers. Die zouden het 'lipcontact' het langst voor zich uitschuiven, maar de datingsite noemt daarbij geen termijn.
Paar kanttekeningenEr zitten wel haken en ogen aan het onderzoek van Lexa. Zo werd het onderzoek voor het eerst gehouden en is het dus niet duidelijk of het om een trend gaat. Ook liet de datingsite niet onderzoeken waarom er verschillen zijn. Dit moet nog blijken.
Mogelijk speelt carnaval een rol in het snelle zoengedrag van Brabanders en Limburgers. Het is immers geen geheim dat er tijdens het grote volksfeest volop wordt gekust. "Hier hebben we niet naar gekeken. Dit gaan we misschien nog doen", reageert woordvoerder Dylan Prins.
'Daten is minder serieus'De datingsite denkt zelf dat daten tegenwoordig minder serieus is door onlinedating, omdat een afspraakje zo is gefikst. "We zien dat zoenen binnen twee weken wel een beetje de norm is. Wacht dus niet te lang met het veroveren van je date", luidt het advies.
Aan het vragenlijstonderzoek van Lexa, dat in november vorig jaar werd uitgevoerd door marketingonderzoeksbureau YouGov, deden duizend mensen mee. Zij waren allemaal ouder dan achttien jaar.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.